E-mailmarketing anno 2015

Kommuniker med dine kunder på en af de mest effektive og billige måder

Læs mere

E-mailmarketing anno 2015

Nyhedsmails er en af tidens mest effektive markedsføringskanaler. Det skyldes blandt andet, at det er enkelt, billigt og målbart

Luk

Hos Adhost følger vi hele tiden med i udviklingen inden for online marketing. Men på trods af, at der konstant dukker nye medier og tendenser op, er e-mailmarketing stadig et af vores fortrukne fokusområder.

Strategisk e-mailmarketing

For at styrke relationer til eksisterende og potentielle kunder, generere mere salg og øge trafikken til websitet er det nødvendigt at udarbejde en klar strategi for e-mailmarketing. Selv de dygtigste inden for e-mailmarketing må arbejde kontinuerligt på at skaffe nye abonnenter og forbedre de forskellige elementer i deres nyhedsmails.

Hos Adhost står vi klar til at hjælpe dig med at skabe en effektiv strategi for e-mailmarketing, der skaffer flere abonnenter og øger trafikken til dit website.

Fire retningslinjer, der styrker dine nyhedsmails

Fokuser altid på modtagerne
Udnyt dine indsamlede data fra andre markedsføringsindsatser til at undersøge helt præcist hvilke produkter, arrangementer, services og lignende, som abonnenterne er interesseret i.

Brug emnefeltet med omhu
De fleste af dine abonnenter modtager mange e-mails hver dag, som de hurtigt scanner og sorterer imellem. Emnefeltet skal derfor altid være kreativt, sælgende og opsigtsvækkende.

Lav tydelige CTA-knapper
Dine abonnenter må aldrig være i tvivl om, hvad de skal foretage sig, når de læser din e-mail. Anvend Call to Action til at gøre det nemt for abonnenterne at udføre den ønskede handling.

Skriv kort og præcist
De fleste internetbrugere læser ikke hele din tekst, de scanner den. Det samme er gældende ved e-mailmarketing. Skriv derfor kort, præcist og sælgende med fokus på Call to Action.

Få flere abonnenter ved hjælp af pop-ups

Som en del af din e-mailmarketing strategi kan du implementere pop-up-vinduer på dit website. Vores søsterselskab Conduze hjælper virksomheder med at lave unikke pop-ups med specifikke budskaber, der opfordrer de besøgende til at tilmelde sig nyhedsmails.

Conduze har blandt andet hjulpet det danske rejsebureau, Danski, med at skaffe flere abonnenter til deres nyhedsmails. Førhen anvendte Danski ikke e-mailmarketing til leadgenerering eller i salgsøjemed, men det gør de nu.

01_popup_se_konkurrence

Formålet med pop-up-vinduet har været at øge antallet af tilmeldinger til nyhedsmails ved at tilbyde unikke tilbud og mulighed for at vinde en skirejse.

Efter at Conduze’ pop-up leadbooster blev implementeret på websitet, steg antallet af tilmeldinger til Danskis nyhedsmails hurtigt. Indsatsen medførte, at 17% af alle nye tilmeldinger kom via pop-up-vinduet.

Ram plet med dine pop-ups

Få dine brugere til at interagere ved at bruge intelligente pop-ups

Læs mere

Ram plet med dine pop-ups

Pop-ups er en markedsføringsform, der ofte er hadet af brugere men elsket af markedsføringsfolk. Brug dine pop-ups til at servicere dine kunder frem for at genere dem med irrelevante informationer

Luk

I en fysisk butik forventer du, at personalet står til din rådighed og guider dig gennem dit køb – pop-ups bør gøre det samme for brugerne på dit website.

Sørg for at have brugerens behov og adfærd i fokus, når du udtænker din pop-up strategi. Pop-ups bør skabe interaktion og skal derfor designes, så de tilbyder kunderne support, giver et lille skub til at færdiggøre en handel eller opfordrer til at tage kontakt.

Intelligente pop-ups

Få dine brugere til at interagere gennem intelligente pop-ups og styrk konverteringsraten for dine besøgende. Intelligente pop-ups kan målrettes brugernes adfærd og derved differentieres til forskellige kundegrupper. Herved engageres kunderne til interaktion på det helt rette tidspunkt.

Det er vigtigt, at dine brugeres adfærd er i fokus, når du udtænker en pop-up strategi. Når pop-ups tilpasses brugernes adfærd, kan de kombineres med ydelser, tilbud eller opfordring til kontakt, der rammer plet i forhold til deres behov.

Conduze

Conduze har udviklet en unik pop-up builder, hvor du nemt kan opbygge intelligente pop-ups med specifikke budskaber, der er målrettet dine brugeres adfærd og indbyder til interaktion. Det giver dig mulighed for at formulere klare differentierede budskaber, der konverterer.

Der er stor forskel på, hvordan brugernes færden på dit website er, hvor mange gange de har besøgt siden, og fra hvilken kilde de kommer. Med Conduzes værktøjer bliver det nemt at gennemskue, hvordan dine pop-up indsatser skal udformes, og hvordan de forskellige indsatser performer.

Placering af pop-ups

Placeringen af pop-ups er mindst lige så vigtig, som differentierede budskabet er. Dine pop-ups må ikke være forstyrrende for brugernes færden på dit website og skal nemt kunne lukkes ned igen. Det er en fordel, når pop-ups er styret af cookies, så brugerne ikke skal eksponeres flere gange for en pop-up, som de har lukket ned en gang.

Resultater af intelligente pop-ups

Vores kunder har haft stor gavn af intelligente pop-up indsatser. Nedenfor kan du se et par eksempler på, hvad intelligente pop-ups kan bruges til.

 

dyrernesbutik_popup

Tilmeldinger til nyhedsbreve

Vi har blandt andet hjulpet Dyrenes Butik med at få flere nyhedsbrevstilmeldinger gennem intelligent pop-up. Indsatsen har givet Dyrenes Butiks omkring 200 flere tilmeldinger per måned. Nyhedsbrevene står for omkring 15% af salget i webshoppen, så det har givet stor økonomisk gevinst for Dyrenes Butik.

 

02_køberkartotek_popup

Tilmeldinger til køberkartotek

Med intelligent pop-up har vi hjulpet ejendomsmæglerfirmaet Thorkild Kristensen til at generere flere tilmeldinger til deres køberkartotek. Indsatsen har gjort, at der er 30% flere, som skriver sig op i køberkartoteket om måneden – 60% af dem ender som kunder.

 

00024_AaM_PopUp_800x500

Salgsvurderinger

Aarhus Mæglerne har brugt intelligent pop-up til at få flere brugere til at kontakte dem for en salgsvurdering. De høster nu op imod ti salgsvurderinger mere om måneden, hvoraf syv bliver til kunder.

Ti fokusområder for effektiv SEO

God SEO kræver struktur og gennemtænkte indsatser.
Læs vores ti råd

Læs mere

Ti fokusområder for effektiv SEO

Google har fokus på at eliminere spam og forbedre brugeroplevelsen gennem bedre indhold. Derfor er det vigtigere end nogensinde, at du bruger tid på at gøre dit indhold interessant og unikt

Luk

 

1) Indhold kræver mere dybde og flere detaljer end hidtil

Der var engang, hvor det var nok at producere indhold på omkring 500 ord et par gange om ugen for at opnå gode resultater i de organiske søgeresultater. Gode tekster af høj kvalitet har stadig værdi, men vi vurderer, at længere artikler på 2500-7000 ord fremadrettet vil skabe endnu mere værdi.

2) Differentieret indhold hjælper med at skabe interesse

Det er vigtigt, at du er allestedsnærværende og gør, hvad du kan for at snige dig uden om støj fra dine konkurrenter. For at gøre dig synlig, er det nødvendigt at skabe indhold, som er interessant og fangende for din målgruppe. Det er en stor fordel at skabe differentieret indhold, som er tilgængeligt på flere forskellige platforme.

3) Vær en troværdig afsender

Det er ikke kvaliteten af en enkelt SEO indsats, som har betydning for din synlighed, det er det totale indtryk af alle dine indsatser. Google er blevet meget bedre end tidligere til at analysere det indhold, du lægger op. Derfor er det vigtigt, at du viser Google, at du er kvalificeret til at udtrykke dig om de emner, som dit indhold omhandler.

Sørg for at etablere autoritet ved at skabe indhold, som dine brugere uopfordret får lyst til at dele. Rangeringen af nyt indhold bliver blandt andet vurderet ud fra, hvordan brugerne på de sociale medier interagerer – hvor frekvent du poster indhold, og hvor god kvaliteten er af de sider, som du linker til, er.

4) Det er vigtigt at kvaliteten af links er høj

Hidtil har det været nok at være grundig med sin linkbuilding, men i dag er det ikke helt så simpelt at få en god linkprofil. Det skyldes, at Google løbende udvikler nye og mere avancerede justeringer med henblik på at kunne måle kvaliteten af links og samtidig forhindre link-spammere.

Alt fra betalte advertorials til private blognetværk vil fortsat være vigtige elementer i krigen mod spam. Det betyder, at der ikke alene bør tages et retrospektivt blik på linkprofiler, men at virksomheder i stedet bør lave en strategi med fokus på opfindsomhed og Googles retningslinjer.

Grundet Googles mere nuancerede blik på links i dag i modsætning til førhen, er de gode links vigtigere end nogensinde før. Med en konkret plan for den fremtidige opbygning af links, er det muligt at opbygge en stærk linkprofil.

5) Skab værdi gennem afvekslende indhold

Et af de områder som blev ramt af Googles opdatering Penguin var sider, der var overoptimeret i forhold til ankertekster.

Hvis mere end 30% af dine ankertekster er identiske, kan Google gennemskue, at du aktivt prøver at manipulere dig til bedre søgeresultater. Derfor er der vigtigt, at du fremadrettet er opmærksom på at linke ud fra et organisk perspektiv.

6) Gode designs har stor betydning for din konvertering

Gode designs har stor betydning for brugeroplevelsen på dit website. Flotte gennemtænkte designs viser professionalisme, og brugerne får indtryk af, at din virksomhed er legitim og struktureret.

Derudover kan gode designs være til stor hjælp i forhold til konverteringer. Med et godt og struktureret design er du med til at bestemme, i hvilken retning dine besøgende skal for at blive omdannet til aktive brugere. Det er en fordel at splitteste dit indhold for at sikre, at det performer og konverterer optimalt.

7) Del dit indhold på blogs og fora

En af de mest populære og effektive måder at linkbuilde på i dag er, at dele opslag på fora og blogs. Det er en god måde at kultivere forhold til andre i branchen på og nå ud til nye brugere. Dog forudser vi, at Google vil indføre stigende kontrol af denne markedsføringsmetode, og derfor skal du være omhyggelig, når du fremover bruger denne metode.

8) Sociale medier

De sociale medier er kommet for at blive og er gode kanaler for markedsføring. Med implementeringen af Google Plus for to år siden blev det tydeliggjort, at sociale medier i stigende grad er blevet vigtige at bruge i din markedsføring.

Derfor det er ekstremt vigtigt, at du holder fokus på indholdsoptimering af din tilstedeværelse på de sociale medier.

9) Et mobilvenligt website er alfa omega

Op imod 80% af brugerne på nettet anvender smartphones til at søge på. Derfor er det endnu vigtigere end hidtil, at dit website er mobilvenligt, og at det loader hurtigt. Mere end 40% af brugerne vil forlade dit website med det samme, hvis det ikke er tilpasset deres mobiltelefon. Derudover vil din placering på Google falde markant. Det skyldes, at Google har ændret sin søge-algoritme på mobiltelefoner. Det betyder, at hjemmesider som ikke er optimeret til mobil bliver nedprioriteret i søgeresultaterne og overhalet af de hjemmesider, som er mobilvenlige.

10) SEO bliver mere og mere strategisk

Det er blevet mindre værd end tidligere at bygge links op og skrive specifikke koder. Fremover skal du fokusere på metoder, som er mere langsigtede. Lav en indholdsstrategi, en linkbuilding strategi og en strategi for brugen af de sociale medier. Når du har en sund strategi for, hvordan du vil bruge disse tre, har du et stærkt fundamentet for, hvordan din hjemmeside skal bygges op for at opnå en stærk performance på søgemaskinerne.

Øg effekten af SEO

SEO dækker over mange discipliner, som er under konstant udvikling

Læs mere

Øg effekten af SEO

Søgemaskineoptimering dækker over mange discipliner, som er under konstant udvikling. Derfor kan det være udfordrende at holde sig opdateret på nye tendenser

Luk

Det er spændende at arbejde med SEO, men det kræver hårdt arbejde at følge med i udviklingen, som går lynende stærkt. Her er vores bud på, hvad virksomheder specielt skal holde fokus på for at øge effektiviteten af SEO-indsatser.

Skærpet konkurrence om førstepladsen
Flere og flere virksomheder har fået øjnene op for at skabe god ROI gennem SEO. Det betyder, at konkurrencen hele tiden bliver skærpet, og at virksomheder skal holde sig opdaterede for at beholde sin gode placering på Google.

Intensiveret konkurrence betyder, at der opstår et øget behov for kompetent rådgivning inden for søgemaskineoptimering. De stærkeste og mest relevante links bliver flere penge værd, og der skal skarpe tekstforfattere til for at skabe større værdi med semantisk korrekte og engagerede tekster til virksomhedernes websites.

Alle kanaler bør optimeres
Lynhurtige internetforbindelser tillader virksomheder at bruge billeder og videoer som aldrig før. Det betyder, at der ikke længere kan sættes lighedstegn mellem indhold på et website og tekst.

Kunder har forskellige behov, når de søger information på et website. Nogen kunder foretrækker at læse indhold, mens andre hellere vil inspireres gennem visuel kommunikation. Det er ligeledes forskelligt, hvordan virksomheder bedst præsenterer sin branche, hvilket giver udfordringer i forhold til søgemaskineoptimering. Googles robotter kan for eksempel ikke indeksere og rangere en video på samme måde som med en tekst. Virksomheder bør derfor bruge tid på at sikre SEO-venlig hosting, bruge alt-tags på billeder og udfylde htlm-tags korrekt. Det kan være en stor fordel at rådføre sig med SEO-specialister for at opnå de bedste resultater.

Fokus på linkbuilding
Gennem de seneste år har linkbuilding udviklet sig markant. Tidligere gav et forkert link blot ingen værdi – i dag kan forkerte links direkte skade et websites placering. Af denne grund er det meget vigtigt at være omhyggelig med linkbuinding.

Linkbuilding er enormt effektivt, hvis relevante links rettes mod de rigtige sider. Derfor er det en stor fordel for virksomheder at sætte sig grundigt ind i, hvordan linkbuilding virker eller søge professionel rådgivning for at sikre sig, at resultatet af linkbuilding bliver så effektiv og relevant som muligt.

Boost dit salg med Google Shopping Ads

Promover dine produkter gennem effektiv Google Shopping Ads

Læs mere

Boost dit salg med Google Shopping Ads

Google Shopping Ads giver virksomheder mulighed for at promovere deres produkter med et billede og et direkte link til et specifikt produkt

Luk

Google Shopping Ads er en udvidelse af AdWords annoncering. Det er en målrettet annonceringsform, som skaber større opmærksomhed og langt mere kontrol over de forskellige kampagner. Det giver virksomheder mulighed for at tiltrække potentielle kunder ved hjælp af billeder, priser og direkte links.

Højere konverteringsfrekvens end traditionelle PLA
Den nye og forbedret udgave af Product Listing Ads gør det nemt og billigt at få flere besøgende direkte ind på en webshop og til det produkt, som der er blevet søgt efter på Google. Det betyder en langt højere konverteringsfrekvens end ved de traditionelle Product Listing Ads og bannerannoncering.

Google Shopping Ads er en af de bedste og billigste annonceringsformer. Dette skyldes blandt andet de relativt lave klikpriser, at salget boostes væsentligt, samt at brugerne ved helt præcist, hvad det er, de klikker sig ind på, da både prisen og et billede af produktet angives i annoncen.

Opsætning af Google Shopping Ads

      • Start med at opsætte et produktfeed, som hver dag henter de rette data i forhold til billeder, tekster og priser
      • Dernæst skal produktfeedet sættes op via en Google Merchant konto
      • Når produktfeedet er godkendt og Google Shopping kampagnerne opsat, er det muligt at angive et dagligt maxbudget og klikpris for hver kampagne
    • Efter et par uger har du det fulde overblik over hvilke produkter, der konverterer og hvilke, der ikke gør

Automatisk opdatering af Google produktfeed
Google produktfeed bruges til at danne et data feed med alle produkter i en webshop. Derved oprettes lister med produktoplysninger, der bruges til at vise dynamiske annoncer og annoncer med produktinformation. Produktfeedet vil derfor løbende blive opdateret automatisk, alt efter hvordan produktsortimentet ændrer sig.

Ud fra listerne med produktoplysninger til hver enkelt produkt, vil der automatisk blive lavet en passende annonce. Annoncen vises på Google ved søgninger, der er relevante for produktet.

Få hjælp til opsætning og vedligeholdelse
Har du behov for hjælp til opsætning eller optimering af dine Google Shopping Ads, er du altid velkommen til at kontakte en konsulent hos Adhost. Vi har den rette erfaring, når det gælder om at skabe resultater med Google Shopping Ads.

Intelligent Call Tracking

Hvilke kilder kommer dine opkald fra? Få værdifuld indsigt med Call Tracking

Læs mere

Intelligent Call Tracking

Er du klar over hvilke kilder dine opkald kommer fra? Hvis ikke, går du allerede glip af værdifuld indsigt, der kan benyttes til at optimere din virksomheds konverteringsevne

Luk

Call tracking giver virksomheder det fulde overblik over alle indgående opkald fra online aktiviteter som SEO og AdWords annoncering. Derved kan virksomheder hurtigt indsamle helt præcise data fra potentielle kunder og spore alle opkald tilbage til kilden.

Hvad får potentielle kunder til at ringe?
En af de måder potentielle kunder foretrækker at komme i kontakt med virksomheder på, er ved at foretage et opkald. Derfor er det vigtigt, at undersøge præcist hvad det er, som får dem til at ringe, og ikke mindst hvilke kilder opkaldene kommer fra.

Ved hjælp af effektiv call tracking kan virksomheder målrette deres online marketing indsatser ved at fokusere på de kilder, der kommer flest opkald fra, samt hvilke tilbud og budskaber, som får folk til at ringe.

Formålet med call tracking
Call tracking giver virksomheder mange fordele i forbindelse med optimering af online marketing indsatser. Det giver blandt andet større indsigt i brugeradfærd, mere præcise data, information om indgående opkald, samt viden om hvilke trafikkilder, der genererer flest opkald.

På baggrund af den indsamlede data kan virksomheder omsætte besøgende til kunder og lave nye investeringer, der sikrer et forbedret ROI.

Intelligent call tracking software
Vores søsterselskab Conduze giver virksomheder mulighed for at designe pop-ups, spore opkald og målrette annoncering.

Conduze samarbejder med små og store virksomheder om at skabe stærke strategier for call tracking, der sikrer resultater på bundlinjen. Desuden får virksomheder mulighed for at designe intelligente pop-ups, der er tilpasset målgruppen og opfordrer til interaktion.

Vil du høre mere om en løsning fra Conduze?
Lad Conduze hjælpe dig godt i gang med call tracking, så du kan få en unik indsigt i alle opkald til din virksomhed. Lige nu kan Conduze tilbyde en gratis prøveperiode på 14 dage, så du kan få en idé om, hvor stor betydning call tracking har for optimeringen af din markedsføring.

Vil du vide mere om dine muligheder for optimering og målretning af din markedsføring, eller har du spørgsmål vedrørende call tracking? Så besøg Conduze som tilbyder en løsning til ethvert behov.

Målrettet AdWords annoncering

Optimer din AdWords annoncering gennem optimering af Adwords annoncer

Læs mere

Målrettet AdWords annoncering

AdWords annoncering er uden tvivl en af de mest effektive former for online annoncering. Det gør virksomheder synlige på nettet og tiltrækker relevant trafik

Luk

Ved opsætning af Google AdWords kampagner er det vigtigt, at kampagnerne planlægges ud fra virksomhedens værdier og kundernes behov. Derfor bør det overvejes grundigt, hvad der forventes at opnå med AdWords annoncering, så budskaberne kan tilpasses herefter.

AdWords step by step
Start med at stille dig selv følgende spørgsmål:

      • Hvad vil jeg opnå med kampagnerne?
      • Hvor stort et beløb vil jeg bruge om måneden?
      • Hvilken målgruppe ønsker jeg at ramme med kampagnerne?
    • Hvordan adskiller jeg mig fra konkurrenterne?

Det næste skridt er at opsætte et mål for hver enkel kampagne. Her er det en fordel at opdele kampagnerne i temaer eller bestemte produktlinjer. Når temaerne skal vælges, er det er afgørende, at du hele tiden har din målgruppe i tankerne, og at lokalisationen tilpasses til det område, hvor du udbyder din service, for at annonceringen kan give de bedste resultater.

Herefter skal hver kampagne opdeles i forskellige annoncegrupper for at skabe fokus og enkelthed. Hver annoncegruppe bør ligeledes have et fælles tema, som kan være et enkelt produkt eller en service, så kampagnerne målrettes ud fra kundernes interesser og behov.

Når du til sidst skal udfylde de tre korte linjer i annoncen, er det vigtigt, at have fokus på nogle helt skarpe budskaber. Det er ofte en god idé at fortælle om et specifikt tilbud, der er tilpasset målgruppen, for at fange potentielle kunders opmærksomhed.

Opnå høj konvertering med de rette søgeord
Valget af søgeord har stor betydning for, hvordan dine kampagner vil performe, samt om potentielle kunder har nemt ved at finde dit website. Fokusér enten på et bestemt søgeord eller en kombination af søgeord i dine kampagner, men sørg for at du ikke laver søgeordssætninger på mere end tre ord, da to eller tre ord oftest giver de mest præcise resultater.

For at sikre høj konvertering, relevant trafik og lave omkostninger, er det nødvendigt at fokusere på, hvad der er størst sandsynlighed for, at brugerne søger på. Det er dog en god idé ikke at vælge alt for oplagte søgeord, da konkurrencen og klikprisen ofte er meget høj. Derfor bør du se bort fra de brede varegrupper, som mange søger på og i stedet fokusere på specifikke produkter, som leder brugerne direkte videre til et køb.

Har du behov for sparring?
Uanset om du har behov for hjælp til opstart eller til generel optimering af dine AdWords kampagner, står vi hos Adhost klar med rådgivning, der sikrer din virksomhed det størst mulige afkast af annonceringsinvesteringer.

Landing page-optimering

Gør besøgende til betalende kunder gennem landing page optimering

Læs mere

Landing page-optimering

Landing page-optimering handler om at gøre landing pages så effektive som muligt, så de konverterer flest muligt besøgende til betalende kunder eller aktive brugere

Luk

En landing page er den første side, som en potentiel kunde rammer på et website. Besøgende bruger i gennemsnit otte sekunder på at vurdere, om de er endt det rigtige sted. Derfor er det enormt vigtigt at have gennemtænkt sine landing pages, så de indbyder til interaktion. Desto flere handlinger på et website desto bedre ROI for virksomheden.

Styr kundens beslutningsproces
Den optimale landing page er nem og overskuelig. Det skal være attraktivt for den besøgende at tage i mod det, der udbydes på websitet. En landing page skal indbyde og guide besøgende gennem deres beslutningsproces. Beslutningsprocessen sker selvfølgelig i hovedet på brugeren, men med den rette landing page kan virksomheder påvirke processen og forhåbentligt konvertere besøgende til betalende kunder eller aktive brugere.

Opstil et klart mål for din landing page
Optimering af landing pages er ikke gætteri, det kræver grundig analyse at tilpasse de rette elementer, for at det giver gode resultater.

Et godt sted at starte sin optimering er på de sider, som har en høj bounce rate. Virksomheder finder ud af hvilke landing pages, der bouncer højest ved at analysere dem på sin Google Analytics konto.

Kontroller, hvor brugeren lander
Send aldrig brugeren til forsiden – send altid brugeren til en unik landing page.   Det er vigtigt at sørge for at det første, der møder den besøgende fra en annonce, handler om det, som annoncen kommunikerede, så det er tydeligt for den besøgende, at vedkommende er landet det rette sted.

Seks hurtige:

      • Bekræft over for de besøgende, at de er landet det rigtige sted
      • Få den besøgende til at føle sig velkommen – websitet skal være indbydende og have en enkel opsætning
      • Fortæl den besøgende om fordelene ved at handle på websitet – stærk værdisætning
      • Gør det enkelt at tilføje produkter til en synlig kurv og sørg for, at beskrivelsen af produkterne er fyldestgørende men simple at læse
      • Gør altid brugeren opmærksom på eventuelle ekstragebyrer, hvor meget der er købt for, og hvad totalprisen er. Brugere der bliver overraskede over gebyrer forlader siden
    • Sørg for at det er naturligt og nemt at navigere på websitet – et naturligt flow hjælper besøgende nemt videre

Overvåg ændringer
Det er vigtigt at holde øje med om de forbedringer, der er lavet på en landing page, virker efter hensigten. Brug Google Analytics til at identificere brugernes adfærd og find ud af præcist hvor brugerne forlader siden.

Når der bliver lavet en ændring på en landing page, kan det være en fordel at teste ændringen ved at foretage en splittest. En splittest tester ændringer ved at sammenligne en ny side med en gammel. De besøgende fordeles fifty fifty på siderne – på den måde klargøres det hvilken af siderne, der klarer sig bedst.

SEO skaber synlighed

Skab bedre synlighed gennem SEO. Skriv tekster som søgemaskinerne kan lide

Læs mere

SEO skaber synlighed

SEO skaber bedre synlighed på nettet. SEO står for Search Engine Optimization og er betegnelsen for det at optimere websites placering på søgemaskiner som Google, Bing og Yahoo

Luk

Når vi arbejder med SEO, tilretter og optimerer vi websites, så de indeholder de elementer, som vi ved, at søgemaskiner foretrækker. Resultatet af god SEO er, at dit websites placering på for eksempel Google bliver forbedret markant.

Vi følger hele tiden med i, hvilken effekt vores SEO har. Det gør, at vi kan tilpasse indsatsen løbende og dermed skabe de bedste resultater for vores kunder.

Søgemaskineoptimering der skaber trafik
Søgemaskinerne sorterer resultaterne ud fra hvor meget relevans, hver enkelt side har i forhold til søgeordet, samt hvor høj en værdi den pågældende side har for brugerne. Det er vigtigt at gøre søgeresultaterne så relevante for brugerne som muligt, for at skabe mere trafik og større indtjening. Kunsten er derfor en vedvarende optimering af de forskellige sider, så de forbliver relevante og betydningsfulde for søgemaskinerne.

SEO skal være gennemtænkt
Når vi skriver SEO-tekster, går vi op i, at alle tekster er velformulerede og giver mening. Det er os, der skaber linket mellem internetbrugerens søgning og din virksomheds hjemmeside.

Søgemaskinerne er smarte og gennemskuer, hvis et søgeord er skambrugt. Er et søgeord skrevet for frekvent i både tekst, page title og meta description, risikerer vi, at siden slet ikke bliver vist. Derfor sørger vi altid for, at holde os på god jord med både søgemaskinerne og internetbrugerne, som ligeledes finder det påfaldende og forvirrende, hvis teksten indeholder det samme ord for mange gange.

Udvælg de rette søgeord
Først og fremmest er det nødvendigt at fokusere på hvilke behov, du ønsker at dække hos dine kunder. Har du mange konkurrenter, som alle kæmper om de samme søgeord, er det sværere at komme helt til tops, mens nichemarkederne med mere specifikke søgeord har lettere ved at få en god placering.

Anvender du et søgeord med høj konkurrence, kan det være en fordel at lave en søgeordssætning. Med en søgeordssætning menes der, hvad brugerne kan tænkes at skrive i søgefeltet og derfor ikke nødvendigvis en helstøbt sætning, som skal skrives med samme rækkefølge i teksten. I stedet for eksempelvis blot at fokusere på Elektriker, kan du fokusere på Elektriker Aarhus. Derved laves en geografisk indsnævring, som sikrer brugerne de mest relevante søgeresultater i Aarhus.

Behov for sparring?
Hos Adhost hjælper vi dig hele vejen med effektiv søgemaskineoptimering af din hjemmeside. Vi udfører grundige søgeordsanalyser, skriver velformulerede og brugervenlige tekster, og så sørger vi for løbende optimering, så din hjemmeside kan forblive højt placeret på søgemaskinerne, skabe mere trafik og forvandle besøgende til kunder.