Medierådgivning & Strategi

Nyhedsbreve – den lige vej til dine kunder

Et godt nyhedsbrev er en let og billig måde at komme i kontakt med både nuværende og kommende kunder. Men skal dit nyhedsbrev sende de helt rigtige signaler, er det vigtigt, at det fremstår flot og professionelt.

Hos adhost har vi hjulpet vores kunder med email marketing i årtier, og igennem tiden har vi brugt flere forskellige systemer til udsendelse af nyhedsbreve. I dag bruger vi udelukkende systemet Mailchimp, der kan tilpasses i det uendelige – og som er let at håndtere for vores kunder.
 

Det svære ved at udsende nyhedsbreve

En af de største udfordringer, når man udsender nyhedsbreve, er at alle e-mailklienter, som eksempelvis Outlook 2000, Outlook 2003, Outlook 2010, Gmail, Hotmail og så videre, alle viser mailen forskelligt.
Så selvom dit nyhedsbrev fremstår super skarpt i din egen mailklient, er der en betydelig risiko for, at designet skrider i dine modtageres mailklienter.

Den udfordring løser vi ved hjælp af Mailchimp. I det system arbejder vi nemlig med designskabeloner, som vi sætter op for vores kunder og tester dem på de mest benyttede emailklienter, så designet går glat igennem ved alle modtagere.

Det betyder, at du kan nøjes med at fokusere på indholdet, når du skal sende dine nyhedsbreve af sted. Designet klarer vi.
 

Tilmelding på dit website

Mailchimp har den store fordel, at det kan integreres på dit website, så dine kunder kan tilmelde sig der. Og da Mailchimp er let at integrere med andre typer af software, er det let altid at holde din liste af nyhedsbrevsmodtagere opdateret. Har du for eksempel dine nuværende nyhedsbrevsmodtagere listet op i et Excel-ark, kan du let importere disse emailadresser til Mailchimp.
 

En sikker løsning

Mailchimp bruges allerede nu af mange store virksomheder – og en af grundene er, at Mailchimp er et meget sikkert system at benytte. Det betyder, at det er meget få nyhedsbreve, der vil blive stemplet som spam, og derfor kan du regne med, at en forholdsvis stor del af dine nyhedsbreve ender i modtagerens inbox – og ikke i spammappen.

Mailchimps høje troværdighed ved mailklienterne betyder dog også, at der stilles krav til, at du som bruger overholder reglerne på området. Sender du spam-mails og modtagerne anmelder dig, kan du forvente, at din konto bliver lukket uden varsel.

Du kan også komme ud for, at Mailchimp beder dig om at identificere dig selv, før du får lov til at oprette en konto.

Det kan selvfølgelig virke irriterende lige når det står på – men i virkeligheden er den stramme sikkerhedsprocedure en kæmpe fordel for alle parter. Det er nemlig Mailchimps store troværdighed, der gør at dine nyhedsbreve ender præcis, der hvor de skal.
 

Statistik om nyhedsbreve

En anden fordel ved Mailchimp er, at du kan se, hvilke modtagere, der åbner de emails, du sender dem, og hvilke links, de klikker på.
På den måde får du hurtigt et værdifuldt overblik over, hvad der virker i dine nyhedsbreve, og det giver dig mulighed for løbende at forbedre dine nyhedsbreve, så dine kunder bliver glade, og din konverteringsrate stiger.

Du kan også bruge Mailchimp og Google Analytics sammen, så du i Analytics kan se, præcis hvor mange besøg og hvor mange køb, dit seneste nyhedsbrev har kastet af sig.  
 

Har du brug for hjælp?

Vil du høre mere om, hvordan adhost kan hjælpe dig i gang med at lave flotte, professionelle nyhedsbreve, så kontakt os med det samme.

Vi kan både hjælpe dig med opsætningen af Mailchimp og vi kan lære dig mere om, hvordan du bruger systemet.