Medierådgivning & Strategi

Online Identitet

Online identitet - Hvem er du på nettet?

I en verden, hvor forbrugerne søger både produkter og ydelser på nettet, er det vigtigt, din forretning har en unik og gennemtænkt online identitet. Hos adhost ved vi, at en stærk online identitet er afgørende for, om du opnår dit fulde forretningspotentiale på nettet. Derfor rådgiver vi ofte virksomheder om, hvordan de får en passende online identitet, der matcher deres målgruppe.  
 

Online identitet - summen af valg og fravalg

Alle virksomheder, der har en hjemmeside eller på anden måde benytter online markedsføring, har i princippet en online identitet. Men for at opnå og bevare en stærk online identitet, der sender de rigtige signaler til såvel nuværende som potentielle kunder, kræver det både kontinuitet og fornyelse.

Genkendelighed og dynamik er nemlig to vigtige ingredienser i en online identitet. Her udgør genkendeligheden basen, der knytter kunderne til virksomheden, mens den dynamiske udvikling skaber nye markeder og nye kunderelationer. 


Det genkendelige og det foranderlige

Hos adhost får du kvalificeret og kreativ rådgivning om, hvordan du finder balancen mellem genkendeligheden og dynamikken, så din forretning får netop den online identitet, der passer til dine kunder. Vi ved, at genkendelighed og foranderlighed kan forenes i unikke webløsninger - og vi ved også hvordan.Det er desuden vores faste overbevisning, at alt hvad du gør og ikke gør online, siger noget om dig. Det er derfor, både valg og fravalg skal passe til dig.

 

Når man arbejder med online identitet skal man træffe en række bevidste valg og fravalg. Nogle virksomheder opnår for eksempel fantastiske resultater gennem markedsføring på sociale medier, mens andre har større effekt af andre former for online markedsføring.
Hos adhost ved vi, hvilke løsninger, der passer bedst til din forretning.


At www eller ikke www

Vi har stor ekspertise på området, og vi ved, hvilke virkemidler du kan benytte, når du vil have dit budskab ud til en bestemt målgruppe. 

Når vi hjælper med at udarbejde din online identitet lægger vi især vægt på følgende:

  • Det visuelle - farvevalg, skrifttyper og billeder 
  • Brugervenlighed - overskuelighed, filtrering og call to action
  • Tekst – sprogtone og tekstlængde
  • Teknik - valg af platform, effekter og opbygning