Medierådgivning & Strategi

Visuel Identitet

Dit firmas visuelle identitet er det første dine kunder ser. Det kan være et logo, en facade, et visitkort – men efterhånden er det oftere og oftere en hjemmeside.

I en verden, hvor forbrugerne bombarderes med visuelle indtryk, er det vigtigt, at din virksomhed har en klar visuel profil, der matcher virksomhedens værdier og det image, man gerne vil udstråle. Og så er det ekstremt vigtigt, at den visuelle identitet har en rød tråd, så forbrugerne oplever en form for genkendelseseffekt uanset hvilken sammenhæng, de møder din virksomhed i.

Udnytter man de muligheder, en visuel identitet giver, helt optimalt, kan man fortælle historier uden at sige eller skrive et ord. Design kommunikerer emotionelt, og er man bevidst om den effekt, kan man med langt bedre resultater, finde frem til netop det design, der repræsenterer virksomheden på bedst mulig vis.

Identitetsdesign går ud på at skabe et helstøbt designprogram, der knytter stærke bånd gennem samtlige af virksomhedens designaktiviteter, og afspejler virksomhedens vigtigste værdier.
Derfor er det nødvendigt, at forarbejdet er i orden, og hos adhost gør vi meget ud af at forstå virksomhedens historie, visioner og værdier, før vi udarbejder et design, der fortæller den helt rigtige historie.

Kontakt os, hvis du vil have os til at tage et kig på din visuelle identitet, eller hvis du bare vil høre mere om, hvad et gennemført designprogram kan gøre for din virksomhed.