Thorkild Kristensen indgik et samarbejde med Adhost for at styrke deres online performance og placering på Google. Fokus lå på at skabe en klar brandingstrategi inden implementeringen af indsatsen for en bedre online performance

Udfordring
Grundet øget konkurrence fra andre uafhængige ejendomsmæglere var udfordringen for Thorkild Kristensen at bane sig vej til bedre rangeringer på Google, skabe mere interaktion på websitet og øge troværdigheden over for kundesegmentet.
Løsning
En grundig analyse af Thorkild Kristensens brandingstrategi viste, at der var behov for nytænkning. Derfor hjalp vi med at tilpasse brandingen til kundesegmentet, inden vi satte fokus på at skabe den digitale strategi, der skulle øge virksomhedens online performance.
Digitale løsninger skabte høj værdi
Første skridt på vejen mod større synlighed i Google’s organiske søgeresultater var at kortlægge, hvilke søgeord der gav størst værdi for de forskellige afdelinger hos Thorkild Kristensen. Vi brugte Googles søgeordsanalyseværktøj samt analyseværktøjet Accuranker til at finde frem til, hvilke søgeord der skulle optimeres op imod. SEO-indholdet blev skrevet med fokus på bynavne og boligtyper i forhold til afdelingernes primære beskæftigelsesområde.
Nye landingpages
Vi målrettede kommunikationen til differentierede målgrupper ved at oprette nye landingpages. Det havde til formål at henvende sig mere specifikt til de boligsøgende og dermed skabe bedre konverteringer og øget trafik.

Højere afkast på investering – AdWords
For at forbedre afkastet på investeringen af Google AdWords annoncering opstillede vi et dynamisk dashboard. Det havde til formål at skabe overblik over virksomhedens samlede data, så det blev tydeligt, hvor der skulle sættes ind fremover.

Call tracking
Vi brugte Call tracking til at spore, hvilke kanaler der konverterede, og hvilke der ikke gjorde. Det gav os overblik over, hvor de besøgende kom fra, og hvad der ledte dem videre.
I løbet af de første tre måneder, efter implementeringen af den nye strategi, var der 35% flere opkald fra Google AdWords. Boligsiden stod for 70% af de besøgende og Google bragte 45% af konverteringerne dertil – til trods for at den kun udgjorde 14% af den samlede trafik.
(Graf der viser at der har været en stigning i opkald)
Fra kunde til ambassadør
Et andet tiltag i processen var at konvertere kunder til ambassadører for virksomheden. De seneste år er troværdigheden til ejendomsmæglere dalet markant, og netop derfor var det vigtigt for os at hjælpe Thorkild Kristensen med at styrke deres kunderelationer og øge troværdigheden over for nye kunder. Vi udviklede et ambassadørkoncept, der havde til formål at give kunderne bekræftelse i valget af ejendomsmægler både før, under og efter salget. Konceptet havde til formål at omdanne nuværende kunder til talsmænd over for potentielle kunder.
Resultat
Vores indsatser styrkede Thorkild Kristensens online performance med:
Vores nuværende samarbejde
På baggrund af flotte resultater fra samarbejdet har Thorkild Kristensen valgt at fortsætte samarbejdet med os. Fremadrettet er vores fokus på konverteringsoptimering, AdWords optimering, usability tests, målrettet SEO og linkbuilding.
Vil du vide mere om projektet?
Kontakt Nikolaj, han kan fortælle dig meget mere om projektet og hjælpe dig godt på vej.
+45 30 70 70 53
[email protected]