Marselis Hotel – Aarhus har over en længere periode samarbejdet med Adhost om at skabe en stærk strategi for hotellets online marketing indsatser. De primære fokusområder har således været søgemaskineoptimering, AdWords annoncering samt optimering af bookingsystem og nyhedsbreve.
Udfordring
Hotellets online marketing indsatser genererede ikke nok opkald og deres online bookingsystem for få bookinger. En dataanalyse af brugernes adfærd viste desuden at websitet har en uhensigtsmæssig struktur, der gør det svært for besøgende at finde frem til kontaktformularer.
Løsning
Det konkrete mål bestod i at skabe flere konverteringer i form af nyhedsbrevstilmeldinger og bookinger. Derudover lå fokus på at skabe mere synlighed og målrette annoncering ved hjælp af SEO og AdWords annoncering.

SEO og AdWords
En optimeret og målrettet strategi for SEO og AdWords annoncering medførte hurtigt en god ranking i Google, hvilket gjorde det nemmere for brugerne at finde frem til websitet og konkrete tilbud. Dermed oplevede Helnan Marselis Hotel en støt stigning i besøgstal.
På websitet opsatte vi en pop-up løsning, som har til formål at skabe flere nyhedsbrevstilmeldinger. Løsningen medførte øget kundeloyalitet og gav mulighed for interaktion med besøgende uden at blive en dominerende del af websitet.
Call tracking
Endvidere udarbejdede vi en call tracking strategi med henblik på at dokumentere, hvor opkaldene til hotellet kommer fra, og hvad der får kunderne til at ringe, for i sidste ende at få flere bookinger. Dette gav os mulighed for at optimere og målrette AdWords annonceringen.
Resultat
Optimeringen af hotellets online marketing indsatser medførte markante forbedringer i forhold til de konkrete mål for nyhedsbrevstilmeldinger, trafik til websitet og bookinger:
Vil du vide mere om projektet?
Kontakt Nikolaj, han kan fortælle dig meget mere om projektet og hjælpe dig godt på vej.
+45 30 70 70 53
[email protected]