Føtex

Design | UX/Usability

Adhost har i et tæt samarbejde med it-konsulentfirmaet Secoya udviklet og designet en ny tabletløsning i forbindelse med rebranding af Føtex’ vinklub. Vores del af opgaven bestod i at designe en tabletløsning med en tydelig tilknytning til Føtex’ værdier for deres vinunivers.

Udfordring

Med et bredt kundesegment havde Føtex brug for en stærk og målrettet strategi, der kan tiltrække flere brugere til deres vinklub. Derfor havde de behov for en løsning, der både kunne bringe nybegyndere og entusiaster til deres vinunivers.

Løsning

Føtex satte os ind i indhold og kendskab til kundegruppen, hvorefter vi leverede digital forretningsforståelse og stærke designkompetencer til tabletløsningen. Vores fokus lå på at lave et flot design og en simpel navigation, der kunne skabe en god brugeroplevelse.

Formålet

med denne tabletløsning til Føtex’ butikker var at udvikle et helt specielt univers for vinelskere – både nybegyndere og entusiaster.

Med løsningen kan brugerne gå på opdagelse i et stort udvalg af kvalitetsvine til gode priser. Her kan de søge efter en bestemt type vin og derefter få inspiration til retter, der matcher den valgte vin. Desuden kan brugerne også angive en bestemt ret, hvorefter de vil få vist det bedste vin-match til den pågældende ret.

ipad+cat

Håndtegnede elementer

Vi valgte at bruge håndtegnede pile samt en håndskrevet font til at hjælpe med navigationen. Det hele spicer det ellers stramme Føtex look op.

ipad_full_width

Designet

I designet lagde vi vægt på uddybende information om vinen samt billeder og opskrifter på matchende retter. Det giver brugerne mulighed for at finde frem til den perfekte vin og ret til enhver anledning

Mød holdet bag

christian
Christian Storgaard

Projektstyring

Julie
Thomas Nørgaard

Digital design

Kontakt os nu og hør nærmere hvordan vi kan indlede et samarbejde

Kontakt