ADVODAN

AdWords annoncering | Call tracking | Dashboard

Adhost og advokatkæden ADVODAN indgik i 2014 et samarbejde med henblik på at forbedre virksomhedens online marketing indsatser. Fokus lå på at skabe overblik over alle indsatser samt en gennemgribende optimering af deres AdWords annoncering og landing pages.

Udfordring

ADVODAN manglende indsigt i effekten af deres online marketing indsatser. Derfor havde de ikke det fulde overblik over, hvordan AdWords annonceringen for hver enkelt afdeling performede. Hverken AdWords annonceringen eller deres landing pages gav det fulde udbytte.

Løsning

Formålet med samarbejdet var at øge trafikken og skabe overblik over hver enkelt afdelings AdWords annoncering. Derfor opsatte vi call tracking på kampagner for hver afdeling. Det gav ADVODAN en bedre indsigt i trafikken, målgruppen og effekten af hver kampagne.

For at få flest mulige til at kontakte ADVODAN hjalp vi desuden med opsætning, indhold og layout på landing pages. Det resulterede i mere effektive og bedre performende landing pages samt bedre forståelse for kundernes adfærd.

advodan_laptop

Modulbaseret template

Vi lavede en modulbaseret template, som gjorde det muligt for ADVODAN at designe lokalt indhold. Derved blev det muligt for ADVODAN at slå på specifikke kvalifikationer i de forskellige afdelinger.

Call to action

Flere af modulerne i templaten indbyder til handling og viser professionalisme. Et modul skal få den besøgende til at klikke sig videre, et andet skaber troværdighed og et tredje opfordrer til at tage kontakt.

Inden opsætningen af AdWords annonceringen udarbejdede vi en dybdegående og detaljeret søgeordsanalyse som grundlag for optimeringsarbejdet. Derved kunne vi målrette og optimere hver kampagne.

Et bedre overblik over AdWords annonceringen for hver enkel afdeling løste vi ved at opsætte et dynamisk dashboard, hvilket gav ADVODAN det fulde overblik over virksomhedens samlede data.

Fordele ved dashboardet:
  • Målsporing af besøg, nyhedsbrevstilmeldinger og indkommende opkald
  • Visualisering af data fra Google Analytics
  • Visuel præsentation af virksomhedens overordnede data

Resultat

En gennemgribende optimering og strukturering af deres online marketing indsatser medførte:

-0%1%2%3%4%5%6%7%8%9%10%11%12%13%14%15%16%17%18%19%20%21%22%23%24%25%26%27%28%29%30%31%32%33%34%35%36%37%38%39%40%41%42%43%44%45%46%47%48%49%50%51%52%53%54%55%56%57%58%59%60%61%62%63%64%65%66%67%68%69%70%71%72%73%74%75%76%77%78%79%80%81%82%83%84%85%86%87%88%89%90%91%92%93%94%95%96%97%98%99%100%
flere leads
-0%1%2%3%4%5%6%7%8%9%10%11%12%13%14%15%16%17%18%19%20%21%22%23%24%25%26%27%28%29%30%31%32%33%34%35%36%37%38%39%40%41%42%43%44%45%46%47%48%49%50%51%52%53%54%55%56%57%58%59%60%61%62%63%64%65%66%67%68%69%70%71%72%73%74%75%76%77%78%79%80%81%82%83%84%85%86%87%88%89%90%91%92%93%94%95%96%97%98%99%100%
overblik og kontrol over AdWords annoncering
thorkild

Vores nuværende samarbejde

Efter at ADVODAN har fået en langt bedre indsigt i virksomhedens samlede data og effekten af struktureret AdWords annoncering, fortsættes samarbejdet med henblik på kontinuerlig optimering af deres online marketing indsatser. Desuden fortsætter vi, i tæt samarbejde med it-konsulentfirmaet Makeable ApS, med at opbygge målrettede landing pages med indskudsfelter, der opfordrer besøgende til kontakt.

Mød holdet bag

christian
Christian Storgaard

Projektstyring

Thomas
Anders Lynderup

Adwords optimering

Julie
Julie Ry Mathiasen

Kommunikation

Kontakt os nu og hør nærmere hvordan vi kan indlede et samarbejde

Kontakt