Patentgruppen indgik et samarbejde med Adhost for at få optimeret deres online performance og markedsføring. Undervejs udviklede samarbejdet sig, og projektet voksende til et relaunch af et nyt responsivt website.
Udfordring
Patentgruppen manglede online synlighed og dermed trafik på deres website. Derudover havde de ikke overblik over, hvilke søgeord der gav bedst udbytte i forhold til SEO og AdWords annoncering.
Løsning
For at skabe mere synlighed og en bedre konverteringsrate for Patentgruppen udviklede vi et nyt responsivt website til dem. Forinden havde vi lavet en kortlægning og en analyse af den eksisterende trafik og vurderet, hvilke søgeord der ville give størst udbytte i forbindelse med
SEO.
Det primære fokus for det nye website var at lave et let og indbydende design, der ville gøre det overskueligt for brugerne at navigere i. Derudover skulle der være let adgang til referencer for at skabe troværdighed, og der blev lavet call to action features til kontaktformularer for at skabe interaktion fra brugerne.
Et nyt look
Farver– Mørke nuancer med to kræftige komplementærfarver
Font– Open Sans
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZT
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZT
LOREM IPSUM LARUM
0123456789(@#$%,.?:;)
Invenire atomorum prite atomorum.
Invenire atomorum pir iste
u, invenire atomorum pri te. No pri case epicurei consequat, inani aeterno concludaturque te eam. Vel no scripta lobortis sensibus, solet ridens utamur his id.

Mere organisk trafik fra søgemaskiner
Første skridt på vejen mod en god placering på Google var at kortlægge, hvilke søgeord der gav værdi for Patentgruppen. Vi brugte vores unikke analyseværktøj Accuranker til at identificere og prioritere søgeordsindsatsen. Derved blev det tydeligt, hvilke søgeord Patentgruppen skulle fokusere på for at blive højere rangeret på Google.
Mere trafik, større synlighed og øget salg
For at Patentgruppen kunne få mest muligt udbytte af deres investering på AdWords annoncering, hjalp vi med at designe en kampagne, der ville ramme målgruppen bedre end hidtil. Kampagnen medførte gode placeringer på Google og flere brugere klikkede på annoncerne og skabte interaktion på websitet.
Resultat
Allerede få dage efter implementeringen af det nye website, udviste brugerne stor begejstring for det responsive og funktionelle webdesign. Optimeringen og automatiseringen af webshoppen medførte således både øget trafik og omsætning:
Vores nuværende samarbejde
Vores nuværende samarbejde indebærer søgemaskineoptimering og overvågning af og hjælp til AdWords annoncering.
Vil du vide mere om projektet?
Kontakt Nikolaj, han kan fortælle dig meget mere om projektet og hjælpe dig godt på vej.
+45 30 70 70 53
[email protected]