Rejsebureauet Strobel Travel indgik et samarbejde med Adhost i forbindelse med udviklingen af et nyt og ambitiøst website. Strategien var, at udvikle et website der ville imødekomme kundernes ønsker og behov samt bidrage til øget salg og høj kundeservice på tværs af kanaler..
Udfordring
Konverteringen på Strobel Travels hjemmeside var ikke tilstrækkelig. Mange besøgende forlod siden uden at skabe værdiskabende interaktion eller bruge tid på siden.
Mål
Inden vi gik i gang med lave en strategi for, hvordan vi skulle løse problemet, opstillede vi fem mål for samarbejdet.
- Få brugerne til at gå til online booking og sende en forespørgsel hyppigere end hidtil
- Få brugerne til at bruge længere tid på websitet
- Få brugerne til at downloade kataloger hyppigere
- Få brugerne til at besøge flere forskellige sider på websitet
- Få brugere til at interagere gennem call to action
Løsning
Vores strategi for at skabe forbedringer for Strobel Travels website blev at skabe flere konverteringer gennem et responsivt webdesign, en helt ny AdWords konto, Google Display marketing og remarketing.
Det nye website skulle gøre det nemt for brugerne at finde frem til et specifikt rejsemål eller give lyst og inspiration til fremtidige rejser. Derfor lagde vi stor vægt på at lave en tydelig opdeling af rejsetyperne på forsiden. Rejsetyperne blev ydermere delt op i områder/lande.
Under hver enkel rejse gjorde vi det nemt for brugeren at sende en præcis forespørgsel på en pris for rejsen. Det gjorde vi ved at lave afkrydsningsmuligheder for antal personer, antal dage, fly fra, rejsedato med videre. Formålet var at forkorte processen for et salg.
Responsivt design
Brugere søger på rejser fra mange forskellige mobile enheder, og derfor var vi opmærksomme på at lave et responsivt design, så det nye website var optimeret til alle mobile enheder, da det skulle gå i luften.
For at gøre navigation og interaktion brugervenlig prioriterede vi at placere kontaktinformation, søgefelt og billeder højt i visningen på alle enheder.
Strobel Macscreen

Quick søgning
Vi har udviklet en søgefunktion, der begrænser og præciserer søgningen og har til formål at lede brugerne hen til et relevant tilbud.
Strobel macbook
Ny forbedret AdWords konto
Vi lavede en analyse af Strobel Travels AdWords kampagne. Det viste sig, at kampagnen indkøbte irrelevant trafik, hvilket resulterede i dårlige placeringer til høje priser. Derfor valgte vi at oprette en helt ny konto, som blev oprettet i Strobel Travels ejerskab.
I den nye kampagne blev der taget højde for at bruge budgettet på den rette målgruppe. Derfor blev hvert søgeord nøje udvalgt efter målgruppens behov og interesser.
Google Display marketing
Gennem Google Display marketing skabte vi interesse hos brugerne i starten af købsfasen. Tekstannoncer og bannere blev udarbejdet med henblik på at skabe opmærksomhed og opfordre potentielle kunder til at interaktion – call to action.
For at gøre navigation og interaktion brugervenlig prioriterede vi at placere kontaktinformation, søgefelt og billeder højt i visningen på alle enheder.
Remarketing
Grundet kundesegmentets lange beslutningsproces brugte vi remarketing til at opfordre potentielle kunder, som tidligere havde vist interesse for en specifik rejseform/destination, til at tage næste skridt i processen. Det havde til formål at skabe en bedre udnyttelse af trafikken samt give Strobel Travel et højere afkast på investering.
Call tracking
For at optimere Strobel Travels leadgenerering brugte vi call tracking. Med Call tracking fulgte vi brugernes vej til Strobel Travels website og efterfølgende deres færden på websitet. På den måde fandt vi frem til, hvordan Strobel Travel kunne spare penge på AdWords annoncer, som ikke genererede tilstrækkelig trafik.
Resultater
Vores indsats på Strobel Travels online performance gav fantastiske resultater:
flere opkald
flere signups til nyhedsbrev
flere forspørgelser
mere mobiltrafik
Vil du vide mere om projektet?
Kontakt Nikolaj, han kan fortælle dig meget mere om projektet og hjælpe dig godt på vej.
+45 30 70 70 53
[email protected]