Få dine besøgende til at interagere

Konvertering betegner en omformning fra én tilstand til en anden. Opstår der øget trafik gennem SEO og Google AdWords, men sker der ikke er et tilsvarende salg, så skyldes det, at webshoppen eller websitet ikke konverterer godt nok, og derved får virksomheden ikke noget udbytte af sin indsats.

Fokus på konvertering
De rette strategier for SEO og Google AdWords er i princippet spildte, hvis de besøgende på websitet ikke foretager et køb eller skaber interaktion. Derfor er det mindst lige så vigtigt at have fokus på konvertering, som det er at skabe trafik på et website – uden konverteringer er der ikke noget udbytte. KPI’er er gode at bruge til at tracke, om de besøgende foretager den ønskede handling.

Hos Adhost hjælper vi dig med at konvertere besøgende kunder til aktive og betalende kunder, så virksomheder får mest muligt udbytte af sine investeringer.

Skab overblik og se resultater
For at kunne fokusere på salg og konvertering er det vigtigt at skabe overblik over, hvad der virker, og hvad der ikke gør. Det er en stor fordel at få hjælp til at indsamle data og lave strategier, der bygger på målbare og kvalificerede metoder, når der skal træffes beslutninger om optimering.

Hos Adhost giver vi dig overblik over aktiviteten på dit site og hjælper din virksomhed videre.

Ring og få en uforpligtende analyse af din nuværende digitale performance og dine fremtidige optimeringsmuligheder.

Konverteringsoptimering

Øg konverteringsraten og skab mere salg. I arbejdet med online marketing er der stort fokus på at øge volumen af trafik til et website eller en webshop.

Ofte investeres der i online annoncering, søgemaskineoptimering, sociale medier eller andre trafikskabende aktiviteter, men en øget mængde trafik er ikke nødvendigvis lig med større omsætning.
Forlader brugeren websitet uden at interagere, så er besøget uden betydning. Det betaler sig først når investeringen i trafikken viser sig i form af en positiv ROI (Return on Investment). Derfor er konverteringsoptimering et grundlæggende element i en intelligent online marketingstrategi.

Målbar leadgenerering
Konverteringsoptimering er ikke kun forbeholdt e-commerce-kunder. Al digital tilstedeværelse har et formål, som kan defineres i en række KPI’er.

Konverteringer kan eksempelvis dække over
• Gennemført køb
• Tilmeldt nyhedsbrev
• Indsendt formular
• Tilmeldt event
• Besøgt forretningskritisk side (eksempelvis; kontakt)
• Set video
• Downloaded

Konverteringsraten er den procentsats af besøg, som har resulteret i konverteringer. Konverteringsraten kan derfor bruges som en målestok for succes i optimeringsprocessen.

Strategisk arbejde med konverteringer
Der er flere faktorer, der spiller ind i et konverteringsforhold.
Brugernes førstehåndsindtryk af websitet er afgørende for deres videre færden, men også faktorer som tryghed, professionalisme, design og brugervenlighed spiller en vigtig rolle.

Hos Adhost arbejder vi med strategisk konverteringsoptimering ud fra en treenighed bestående af teknik, webdesign og online marketing. Derved sikrer vi en maksimal konverteringsrate, der kan mærkes i kroner og ører. Al optimering foregår ud fra en datadreven tilgang, som består af eksempelvis webanalyser, splittest, brugertest og usabilityanalyser. Vi benytter altid de nyeste statistiskværktøjer, som hjælper med at foretage objektive vurderinger af de meningsfulde optimeringstiltag.

Kontakt os – vi hjælper din virksomhed med konverteringsoptimering.

Google Analytics

Google Analytics er et webanalyseværktøj, der genererer detaljeret statistik om brugeradfærd på websites. Med Google Analytics kan virksomheder følge alt aktivitet i forbindelse med deres website.

Professionel rådgivning
Kontakt Adhost, hvis din virksomhed har brug for kvalificeret rådgivning om Google Analytics – et samarbejde med os får det maksimale ud af din trafik.

Vi hjælper med alt fra opsætning af systemet, tracking af e-handel og målstyring til uddannelse, analyser og konkrete optimeringstiltag.
Et samarbejde med os skal kunne måles på bundlinjen. Vi fokuserer altid på at skabe maksimal ROI på investering.

Adhost begynder et hvert samarbejde med at kortlægge de vigtigste KPI’er og opsætte den nødvendige tracking for at kunne levere gennemsigtig rapportering på resultaterne.

Google Analytics giver indsigt i
• Hvor de besøgende kommer fra
• Hvem de besøgende er
• Hvad de besøgende kigger på
• Hvor lang tid besøgende besøger sitet
• Hvad de besøgende foretager sig (eksempelvis; køb, tilmelding, download…)?
• Hvilke enheder de besøgende bruger (eksempelvis; mobil, tablet, desktop)
• Hvor de besøgende forlader sitet
• De besøgendes hastighed på sitet

Google Analytics kursus
Vi holder særlige kurser i Google Analytics målrettet netop jeres virksomhedssituation – enten hos jer eller i vores mødelokaler.

Google Individual Analytics

Med denne kvalificering kan vi tilbyde dig kompetent rådgivning inden for digital analyse og Google Analytics

Læs mere

Klipfolio Dashboard

Klipfolio Dashboard – visualisering af dine online data. For mange virksomheder er det svært at holde overblik over de mange datakilder, som der jongleres med til daglig. Klipfolio Dashboard er et system, der samler alle vigtige digitale KPI’er i et view, som er tilpasset en afdeling eller virksomheden som helhed.
Med Klipfolio Dashboard er det nemt at holde overblik og sikre, at der ikke går vigtig data tabt i en travl hverdag.

Hos Adhost har vi bred erfaring med opsætning og tilpasning af dashboards og templates. Vi hjælper din virksomhed med at få overblik over KPI’er gennem data fra eksempelvis;

• Google Analytics
• Adobe analytics (Sitecatalyst)
• Google AdWords/SEO
• Customer relationship management (CRM)
• Social medier (Facebook, Google+, Twitter, LinkedIn)
• E-mail marketing
• Bing Ads
• Call Tracking

Vi hjælper jer med:
• Connect data (API, SQL, FTP)
• Opsætning af KPI´er og dashboard templates
• Visualisering af data
• Løbende monitorering og tilretning af dashboards
• Sparring og feedback på data

AdWords App

Med Googles AdWords App kan virksomheder nemt følge og administrere effekten af deres AdWords annoncering – også når de er på farten, på ferie eller sidder i toget.

Googles AdWords App giver adgang til at optimere annoncer, se statistikker samt at justere bud og budgetter direkte fra mobilen. Nemmere bliver det ikke, at håndtere AdWords annoncering på farten.

En af de smarteste funktioner ved appen er muligheden for at opsætte notifikationer, der gør brugeren opmærksom på, hvordan der kan opnås flere eksponeringer. Herefter kan brugeren nemt foretage justeringer og optimering direkte fra appen.


Vi hjælper med at skabe overblik
Hos Adhost har vi beskæftiget os med AdWords annoncering og rådgivning i mange år. Det betyder, at vi kan sikre virksomheder det bedst mulige afkast af deres investeringer. Vi hjælper virksomheder med at få det fulde overblik over deres AdWords annoncering – også når de er på farten.

Digitalt design

Vi leverer løsninger med fokus på din omsætning. Det er ikke nok, at et webdesign er flot – det skal også være brugervenligt og funktionelt. Besøgende vurderer på et splitsekund et brand, derfor er websites visuelle identitet af stor betydning i den digitale løsning. Et forældet webdesign kan koste dyrt på bundlinjen, derfor skal websites optimeres og tilpasses brugernes behov løbende.

Hos Adhost designer vi digitale løsninger, der støtter dit brand, din konvertering og dit salg. Vores løsninger tager udgangspunkt i dine kunder og deres købsadfærd.

I designfasen kan vi tilbyde
• Workshops
• Responsive webdesign
• Identitetsdesign
• Inspirationsoplæg
• Indholdsstrategi og indholdsoptimering
• Forbrugeradfærd og brugertest
• Wireframing og skitsering
• Designoplæg

Strobel Travel

Teknologi

For at få succesfuld digital tilstedeværelse er det vigtigt, at den tekniske platform er solidt støbt – det kræver stærke gennemtænkte tekniske løsninger.

CMS systemer
Hos Adhost leverer vi gennemtænkte CMS løsninger, som er brugervenlige og værdiskabende. Vores stærke team af dygtige udviklere sikrer et højt teknisk niveau på alle vores webløsninger.

Løsningerne udvikles i tæt samarbejde med vores kunder, så de er en integreret del af processen. Det er med til at sikre, at forventninger og idéer bliver indfriet undervejs.

Lad os hjælpe med at skabe dynamiske og integrerede webløsninger, der performer.

Split test

Tag pulsen på dit websites performance. Med split test fordeles trafikken ligeligt mellem to eller flere forskellige sider. Formålet er at skabe et sammenligneligt grundlag, så hver side kan vurderes på performance i forhold til eksempelvis køb, tilmelding og forespørgsler.

Det er vigtigt at have et godt udgangspunkt for at kunne erhverve faktuel viden og øge konverteringen. Derfor skal der bruges god tid på at overveje hvilke hypoteser, der skal undersøges gennem en split test. Det er en tidskrævende proces, som først giver entydige resultater efter flere uger, og det kan blive omkostningsfuldt, hvis hypoteserne ikke giver resultater i første runde.

Efterprøvede processer hjælper dig videre
Hos Adhost har vi efterprøvede processer for konverterings – og landing page-optimering, som danner de optimale forhold for at kunne udforme og afholde en split test, der leverer resultater.

Vi hjælper din virksomhed med at få styr på de nødvendige processer for at kunne split teste dit indhold kontinuerligt.

Call Tracking (Conduze)

For de fleste virksomheder er det afgørende, at data implementeres som en KPI ved de mest værdifulde indgående salgsopkald. Derfor er det vigtigt at optimere og målrette sin markedsføring.

Call Tracking sporer og dokumenterer opkald, så det bliver nemmere at finde frem til, hvordan besøgende kan omsættes til kunder. Med Call Tracking er det tydelig, hvilke kanaler der konverterer, og hvilke der ikke gør. Derudover viser Call Tracking, hvornår og hvad der får kunder til at ringe, så det bliver det nemmere at tilpasse markedsføring i forhold til brugernes adfærd.

Forstå dine kunders behov
Det er vigtigt at undersøge, hvilken form for kontakt de besøgende på et website foretrækker. Når kunder tilbydes adskillige kontaktformer, der hvor de opsøger dem, vil deres tilfredshed og indtryk af virksomheden stige, og målgruppen vil ekspandere.

Styrk din marketing ROI
Det giver overblik over alle kanalers konvertering, når kampagner forbindes med indgående salgsopkald. Nye investeringer, der sker på baggrund af dette, giver forbedret marketing ROI.
Start med at teste indhold og design på websitet for at vurdere, hvad der virker bedst i forhold til konverteringsoptimering.

Mød Adhosts søsterselskab Conduze, som i dag har over 2000 brugere af deres software. Conduze hjælper med at lægge en strategi for, hvordan Call Tracking tilpasses din virksomhed.

Conduze

Få hjælp til at optimere og målrette din online markedsføring ved hjælp af call tracking

Besøg Conduze

Usability tests

Det er altid muligt at øge salget, få flere henvendelser og forbedre brugeroplevelsen på et website. Ofte kræver det kun en ganske lille indsats at gøre en stor forskel. For at finde ud af hvordan dine brugere opfatter dit website, er det en god idé at bruge lidt energi på Usability tests.

Hos Adhost gennemgår vi anvendeligheden af dit website
Det er en stor fordel at få et eksternt bureau til at gennemgå struktur, købsflow og layout på et website, da de fleste virksomheder med tiden bliver blinde over for sit eget website.

Hos Adhost laver grundige Usability tests af dine data for at vurdere anvendeligheden af dit website.

Vi kommer blandt andet ind på følgende punkter
• Køber de besøgende noget?
• Hvor ‘står de af’?
• Er formularen synlig?
• Er navigationen optimal?
• Hvordan virker designet?
• Understøttes brandet?
• Hvilke sider er de vigtige?
• Hvordan kan websitet forbedres?
• Hvilke ændringer er vigtige?

Vi bruger Mouse Flow, Heatmaps og Google Analytics for at understøtte vores analyse med en stor mængde kvantitativ data, og vi tilbyder brugertest både før, under og efter udviklingsarbejdet.

Vi udarbejder en brugbar rapport
Vores analyser resulterer i en rapport med konkrete tiltag, som vores kunder efterfølgende kan korrigere udfra.

Kontakt os, så hjælper vi gerne med konkrete forslag til, hvordan vi kan forbedre jeres nuværende online løsning. Det er op til jer, om vi skal tage os af tilretninger, eller om I vil gøre det selv.

Landing page

Landing page optimering handler primært om at skabe flere handlinger på et website – det skaber bedre ROI.

En landing page er den første side, som den besøgende rammer på et website. Det er den absolut vigtigste side. Et website kan have tusindvis af landing pages, og det kan derfor være svært at få det fundamentale overblik over implikationerne ved diverse ændringer.

Brugere er hurtigt videre
Når brugere manøvrerer rundt på nettet, går det stærkt. Der er sjældent

megen betænkningstid før fingeren rammer musen og udløser næste klik.
Af den grund er det uhyre vigtigt at opstille den rigtige landing page, med det rigtige indhold til de rigtige besøgende.

Få færre bounces og flere engagerede besøgende
Da brugeren beslutter sin næste handling på et website på få sekunder, er det vigtigt, at de ikke skræmmes væk. Hvis brugeren klikker væk, er slaget tabt. Derfor skal landing pages engagere brugeren til at blive på websitet. Et større engagement er det vigtigste skridt imod en højere konvertering, og det skaber resultater på bundlinjen.

ADVODAN