I den digitale verden er en hjemmeside med visuelle billeder og smarte effekter ikke ensbetydende med et salg.
Nutidens forbrugere stiller store krav til brugervenlighed og elementer, der opfylder deres behov, skaber værdi og giver lyst til at vende tilbage til hjemmesiden.
Forbrugere vurderer på et splitsekund dit brand ud fra din hjemmeside. Derfor skal du være bevidst om, hvordan du kan tiltrække potentielle kunder med de rette visuelle og kommunikative midler.
Viden om kunders købsadfærd danner udgangspunkt for en velovervejet og tidssvarende online marketingsstrategi. Det skaber trafik, leadgenerering og sælgende call to action, så besøg konverteres til salg. Hjemmesider der ikke er optimeret svarer til at drive en fysisk butik uden vinduer og døre.
Nå dine mål
Forbrugere anvender i stigende grad websites og sociale medier til køb og salg af produkter. Derfor skal online marketing indtænkes i forretningsstrategier.
Strategisk online marketing hjælper til målrettet markedsføring. Ved at præsentere dine produkter og budskaber over for nuværende og potentielle kunder, kan du tiltale deres behov og opnå et salg.
Inden for online marketing findes der mange forskellige kanaler, platforme og strategier. Ud fra målgruppens søgemønster og digitale adfærd
har de hver især styrker og svagheder. Derfor er det vigtigt, at medievalget er gennemtænkt for at målrette budskaber og give effektive resultater.
Styrk dine KPI’er
KPI står for Key Performance Indicator, som er mål for, hvordan virksomheder klarer sig på bestemte områder. Det er virksomheders vejviser til at forvandle forbrugere til kunder og få digital succes.
Adhost definerer KPI’er i samarbejde med virksomheder. Det sikrer konkrete og målbare indikatorer på digital performance og salgsresultater.
Det er vigtigt, at virksomheders KPI’er er tilpasset markedssituationen, så målingerne opfylder de rette kriterier.
Månedsrapportering
Digital succes kræver løbende optimering. Derfor lægger vi stor vægt på den månedlige rapportering til vores kunder.
Med afrapportering kan vi dokumentere de resultater, som KPI’erne giver. Derved kan vi holde fokus på de aktiviteter, der skaber mest værdi og størst muligt afkast.
Hos Adhost kan du få en uforpligtende analyse af din nuværende digitale performance og dine fremtidige optimeringsmuligheder.