Tracking

Forudsætningen for en effektiv digital strategi er en dataindsamlig, der giver dig indsigt i performance.
Forside - Rådgivning - Tracking

Sæt digitale mål og få en effektiv markedsføring

Med et webanalyseværktøj får du en detaljeret statistik om brugeradfærd på dit website. Adhost begynder et hvert samarbejde med at kortlægge de vigtigste KPI’er og opsætte den nødvendige tracking for at kunne levere en datadrevet løsning med fokus på performance og målbare resultater.

Det oplagte valg gennem de seneste mange år har været programmet Google Analytics. Dog blev det i september 2022 erklæret ulovligt at bruge af datatilsynet. Læs mere længere nede på siden omkring alternativer og løsninger på denne udmelding.

Et godt tracking setup giver dig indsigt i bl.a.:
Hvor de besøgende kommer fra
• Hvem de besøgende er
• Hvad de besøgende kigger på
• Hvor lang tid besøgende besøger sitet
• Hvad de besøgende foretager sig (eksempelvis; køb, tilmelding, download…)?
• Hvilke enheder de besøgende bruger (eksempelvis; mobil, tablet, desktop)
• Hvor de besøgende forlader sitet
• Hvilke sider der er mest besøgt
• Attribuering af andre kanaler til fx konverteringer eller køb

Integration med annonceplatforme

Et effektivt trackingsetup opsamler ikke bare data på dit eget website. Det sender også data tilbage til fx annoncesystemer omkring brugernes engagement og konverteringsevne. Dette gøres via et API som fx “Facebook pixel” og med dette installeret kan du i langt højere grad udnytte de algoritmer og AI-motorer, som de store annonceplatforme benytter. 
Desuden vil det i nogle tilfælde og være muligt at trække data ind fra en anden platform direkte i analyseprogrammet så du hurtigt og enkelt kan skabe dig et overblik over dine aktiviteter. Det kan du fx gøre med en Google Ads integration til Google Analytics.

Nyhed 2024

Adhost|FLEX

Adhost lancerer markedets bedste og mest fleksible bureauaftale.

Læs mere

Call Tracking

Call Tracking sporer og dokumenterer opkald, så det bliver nemmere at finde frem til, hvordan besøgende kan omsættes til kunder. Med Call Tracking bliver det tydeligt, hvilke kampagner der konverterer bedst, og hvilke kanaler, der bidrager til flest opkald. Derudover viser Call Tracking, hvornår og hvad der får kunder til at ringe, så det bliver det nemmere at tilpasse markedsføring i forhold til brugernes adfærd. Vores inteligente call tracking software kan både bruges online og offline.

Dashboard – visualisering af dine online data.

For mange virksomheder er det svært at holde overblik over de mange datakilder, som der jongleres med til daglig. Dashboard er et system, der samler alle vigtige digitale KPI’er i et view, som er tilpasset en afdeling eller virksomheden som helhed. Med vores Dashboard er det nemt at holde overblik og sikre, at der ikke går vigtig data tabt i en travl hverdag.

Hos Adhost har vi bred erfaring med opsætning og tilpasning af dashboards og templates. Vi hjælper din virksomhed med at få overblik over KPI’er gennem data fra eksempelvis:

Google Analytics
• Adobe analytics (Sitecatalyst)
• Google Ads/SEO
• Customer relationship management (CRM)
• Social medier (Facebook, Google+, Twitter, LinkedIn)
• E-mail marketing
• Microsoft Bing Ads
• Call Tracking

Vi hjælper jer med at:
Connect data (API, SQL, FTP)
• Opsætning af KPI´er og dashboard templates
• Visualisering af data
• Løbende monitorering og tilretning af dashboards
• Sparring og feedback på data

Kontakt Adhost, hvis din virksomhed har brug for kvalificeret rådgivning om webanalyse og få indsigt i hvordan du får det maksimale ud af din trafik.Vi hjælper med alt fra valg af program til  opsætning af systemet, tracking af e-handel og målstyring på konkrete optimeringstiltag.

Morten Krabbe Stegger

Nyhed 2024

Adhost|FLEX

Adhost lancerer markedets bedste og mest fleksible bureauaftale.

Læs mere

Skal vi tage en snak?

Udfyld formularen herunder og bliv kontaktet allerede i dag.

"*" indicates required fields

Morten Krabbe Stegger
Head of SEO

Løsninger tilpasset dine behov

 Kunder vi har hjulpet med vækst og resultater