Google Search Ads

Annoncering, der giver afkast. Adhost har gennem mange år arbejdet med optimering af Google annoncering og vi ved præcist hvad der skal til for at du kan opnå det størst mulige udbytte.
Forside - Google Search Ads

Succes med Google Ads

Ingen andre platforme kan nå din målgruppe så effektivt som søgemaskinerne – herunder Google. I fagtermer kalder vi der også PULL-marketing fordi man i bund og grund bare skal hive kunderne i land. På Google kan du altså gribe dine kunder præcist i det moment de efterspørger dine ydelser eller produkter.

Google Ads er baseret på Pay Per Click (PPC) hvilket vil sige, at virksomheder først betaler, når der er nogen, der klikker på dine annoncer. På sin vis kan man næsten tale om no-pay-no-cure. 
Helt så enkelt er det desværre heller ikke. Det kan nemlig hurtigt “stikke af” hvis ikke man benytter et optimeret og professionelt setup. Samtidigt er Google ikke bleg for at komme med “anbefalinger” til at skrue op for budgetterne, udvide din målretning eller prøve nye “smarte” annoncer. Det giver ofte flere klik, men ofte vil performancen falde, og du er i sidste ende bare efterladt med en højere regning til Google.
Det vigtigste er jo ikke klik, men at så mange besøgende som muligt bliver konverteret til køb, leads eller på anden måde skaber en værdi for din virksomhed. Derfor er det også afgørende at du får sat sporing på dine klik så du kan følge brugerne helt i mål og registrerer hvilken effekt dine optimeringer har haft på de enkelte annoncegrupper og kampagner.
Nyhed 2024

Adhost|FLEX

Adhost lancerer markedets bedste og mest fleksible bureauaftale.

Læs mere

Konkurrence og auktioner

Forudsætningen for en visning af sine annoncer, og dermed potentielle værdifulde klik er først og fremmest at du byder på et søgeord med x antal kroner. Dit bud vil gå op mod dine konkurrenters, hvor en blanding af bud og annoncekvalitet afgør din placering på søgeresultaterne. Desto større konkurrencen er inden for et område, desto højere er prisen per klik. Derfor skal man være varsom og byde, der hvor udbyttet er størst.

Buddet er ikke alt

I praksis er prisen dog ikke det enste der får dine annoncer til tops. Bl.a. kigger Google også på et “kvalitetsresultat” som beror sig på hvor godt dine annoncers indhold fx stemmer overens med indholdet på dine landingssider. Desuden findes der en lang række justeringsmuligheder, som med de rigtige kompetencer kan giver dig markante besparelser og fordele.

Løbende optimering giver mest muligt afkast af dine investeringer

Et indgående kendskab til Google Ads giver som sagt et væld af optimeringsmuligheder. Og da konkurrenterne og markedet konstant er i bevægelse er det vigtigt med en løbende optimering af sin strategi hvis man vil sikre sig det størst muligt afkast og effekt af sine budgetter.

Sådan hjælper Adhost dig

Vi hjælper både store og små virksomheder, hvad end der er behov for opstart eller rådgivning til eksisterende annoncekonti.Vi optimerer løbende annoncetyper, klikpriser, søgeord, budgivning, målretning og budgetter samt annoncetekster og landingpages med henblik på at nå dine KPI’er. Det er også muligt via din Google Ads konto at køre Display Ads, YouTube og remarketing. Adhost er naturligvis Certificeret Google Partner – din garanti for at vi er opdateret på de nyeste trends og at vores eksperter er blandt de absolut bedste i markedet.

I 9 ud af 10 tilfælde oplever nye kunder en mere effektiv annoncering allerede efter 1 måned.

Nils Hansen

Senior CPC Specialist
+45 40 78 23 98 eller [email protected]

Nyhed 2024

Adhost|FLEX

Adhost lancerer markedets bedste og mest fleksible bureauaftale.

Læs mere

Book et

Gratis inspirationsmøde

Z

Mødet er 100% uforpligtende og vil afdække hvordan din virksomhed kan realisere sit maksimale potentiale.

Z

Vi ved, at alle virksomheder er forskellige og laver altid en analyse med udgangspunkt i netop det marked du opererer i.

Z

Til mødet bliver du præsenteret for helt konkrete tiltag og anbefalinger som kan bane vejen for synlig vækst og målbare resultater.

Book en samtale fra /adhostflex

Løsninger tilpasset dine behov

Google Shopping Ads (Product Listing Ads / PLA)

Google Shopping er en annoncetype som udelukkende har til formål at sælge produkter. Dine produkter bliver vist i toppen af søgeresultaterne og kan både indeholde billeder, priser, produktbeskrivelser og produktoplysninger.
Har du en webshop eller salg af produkter er der ingen tvivl – denne annoncetype er den mest effektive du overhovedet kan anvende.

En Google Shopping kampagne er ligeledes en kombination af en prisportal, forhandler-rating og en webshop. På den måde er det muligt at finde specifikke produkter, relaterede produkter samt priser og ratings på forhandlerne, helt uden at besøge den enkelte forhandlers hjemmeside. 

Google Shopping skaber overblik og kontrol

• Administrationen af produkter kobles sammen med Google Ads
• Kampagnerne bruger produktgrupper til at administrere produkter
• Produktgrupperne kan inddeles inden for brands og produkter
• Kampagnerne kan prioriteres som lav, mellem og høj
• Det er muligt at have flere kampagner med forskellige bud og prioriteter

Vil du vide mere?
Er du interesseret i at vide mere om Google Shopping kampagner, eller har du brug for hjælp til opsætning eller optimering af dine kampagner, så er vi klar med den helt rette rådgivning.

Kunder vi har hjulpet med vækst og resultater