På den ene side er det fornuftigt at vælge AdWords bureau ud fra, hvem der har de bedste salgsargumenter – bureauet skal trods alt sælge dig og dine ydelser eller produkter. Men på den anden side bør du være klar over, at det kræver langt mere end gode salgsargumenter at forbedre dine AdWords kampagner. AdWords er kun en lille brik i det store online puslespil. Derfor er det vigtigt, at bureauet har bredt kendskab til, hvordan du får succes med din online markedsføring og din forretning i det hele taget.
Der er mange faktorer, der spiller ind på, om et bureau har kompetencerne til at bringe din annoncering op på et højt niveau. Vi har listet en række kriterier, som bør ligge til grund for dit valg af AdWords bureau.
Forstår bureauet din forretning
Det er vigtigt, at du hurtigt fornemmer, at bureauet er interesseret i din forretning. Hvis bureauet ikke har en naturlig interesse for, hvilke parametre der er vigtige for både dig og dine kunder, bliver det svært at sælge dine produkter eller ydelser online.
Det er en stor fordel, hvis bureauet meddeler, at de har arbejdet med andre kunder, som sælger produkter eller ydelser, der ligner dine. På den måde er bureauet allerede inde i, hvilke søgeord og annoncetekster, der virker for netop din målgruppe.
Kan bureauet sammenkoble Google Analytics med Google AdWords
Hvis du er i kontakt med et bureau, som ikke ved eller forstår, hvorfor det er vigtigt at sammenkoble indsatser i Google AdWords og Google Analytics, skal du fravælge bureauet med det samme.
Ved sammenkobling af Google Analytics og Google AdWords får du brugbar viden om dine AdWords kampagner. Den viden kan bruges til at gøre indsatser enormt stærke og effektive. Brugeradfærden for alle søgeord, annoncepositioner og forskellige annoncer bliver tydelige og gør, at du kan følge den direkte omsætning på dine indsatser og derved kan beregne omsætning per klik samt lave ROI-udregninger på søgeords- og annonceniveau.
Kontakt bureauets kunder
Det er en god idé at undersøge, hvordan andre kunder vurderer bureauets indsatser. Hvis bureauet har været i stand til at skabe succes hos andre, kan de også skabe succes for dig, men det er vigtigt, at du selv tager snakken med kunderne og ikke nøjes med at lade dig imponere af logoer og kundelister på bureauets website.
Når du snakker med bureauets kunder, får du en klar indikation af, hvorvidt pris og udbytte hænger sammen, og du får indsigt i, hvilke løsninger bureauet tilbyder.
Du skal have adgang til din AdWords konto
Du ejer dit website, dine kunder og dit brand, og det er vigtigt, at du også har ejerskab over alle dine kampagner, statistikker og data. Hvis din virksomheds kampagner ikke kører på din egen AdWords konto, er der stor risiko for, at du mister alt det arbejde, du har betalt for, hvis samarbejdet med bureauet ophører. Sørg derfor altid for, at det er muligt for dig at kunne skifte AdWords leverandør, uden at du mister det arbejde, som bureauet allerede har lavet for at optimere din konto.
Ved at følge ovenstående er der gode chancer for, at du finder et AdWords bureau, som kan skabe gode resultater for din annoncering og tilmed kan være behjælpelig med at styrke din online forretning.