Tracking
Forudsætningen for en effektiv digital strategi er en dataindsamlig, der giver dig indsigt i performance.Sæt digitale mål og få en effektiv markedsføring
Med et webanalyseværktøj får du en detaljeret statistik om brugeradfærd på dit website. Adhost begynder et hvert samarbejde med at kortlægge de vigtigste KPI’er og opsætte den nødvendige tracking for at kunne levere en datadrevet løsning med fokus på performance og målbare resultater.
Det oplagte valg gennem de seneste mange år har været programmet Google Analytics. Dog blev det i september 2022 erklæret ulovligt at bruge af datatilsynet. Læs mere længere nede på siden omkring alternativer og løsninger på denne udmelding.
• Hvor de besøgende kommer fra
• Hvem de besøgende er
• Hvad de besøgende kigger på
• Hvor lang tid besøgende besøger sitet
• Hvad de besøgende foretager sig (eksempelvis; køb, tilmelding, download…)?
• Hvilke enheder de besøgende bruger (eksempelvis; mobil, tablet, desktop)
• Hvor de besøgende forlader sitet
• Hvilke sider der er mest besøgt
• Attribuering af andre kanaler til fx konverteringer eller køb
Integration med annonceplatforme
Et effektivt trackingsetup opsamler ikke bare data på dit eget website. Det sender også data tilbage til fx annoncesystemer omkring brugernes engagement og konverteringsevne. Dette gøres via et API som fx “Facebook pixel” og med dette installeret kan du i langt højere grad udnytte de algoritmer og AI-motorer, som de store annonceplatforme benytter.
Desuden vil det i nogle tilfælde og være muligt at trække data ind fra en anden platform direkte i analyseprogrammet så du hurtigt og enkelt kan skabe dig et overblik over dine aktiviteter. Det kan du fx gøre med en Google Ads integration til Google Analytics.
Call Tracking
Call Tracking sporer og dokumenterer opkald, så det bliver nemmere at finde frem til, hvordan besøgende kan omsættes til kunder. Med Call Tracking bliver det tydeligt, hvilke kampagner der konverterer bedst, og hvilke kanaler, der bidrager til flest opkald. Derudover viser Call Tracking, hvornår og hvad der får kunder til at ringe, så det bliver det nemmere at tilpasse markedsføring i forhold til brugernes adfærd. Vores inteligente call tracking software kan både bruges online og offline.
Dashboard – visualisering af dine online data.
For mange virksomheder er det svært at holde overblik over de mange datakilder, som der jongleres med til daglig. Dashboard er et system, der samler alle vigtige digitale KPI’er i et view, som er tilpasset en afdeling eller virksomheden som helhed. Med vores Dashboard er det nemt at holde overblik og sikre, at der ikke går vigtig data tabt i en travl hverdag.
Hos Adhost har vi bred erfaring med opsætning og tilpasning af dashboards og templates. Vi hjælper din virksomhed med at få overblik over KPI’er gennem data fra eksempelvis:
• Google Analytics
• Adobe analytics (Sitecatalyst)
• Google Ads/SEO
• Customer relationship management (CRM)
• Social medier (Facebook, Google+, Twitter, LinkedIn)
• E-mail marketing
• Microsoft Bing Ads
• Call Tracking
Vi hjælper jer med at:
• Connect data (API, SQL, FTP)
• Opsætning af KPI´er og dashboard templates
• Visualisering af data
• Løbende monitorering og tilretning af dashboards
• Sparring og feedback på data
Kontakt Adhost, hvis din virksomhed har brug for kvalificeret rådgivning om webanalyse og få indsigt i hvordan du får det maksimale ud af din trafik.Vi hjælper med alt fra valg af program til opsætning af systemet, tracking af e-handel og målstyring på konkrete optimeringstiltag.
Skal vi tage en snak?
Udfyld formularen herunder og bliv kontaktet allerede i dag.
"*" indicates required fields
Morten Krabbe Stegger
Head of SEO
Løsninger tilpasset dine behov
Adhost | BASIC
- Basis SEO
- Google Search Ads
- Google Display Ads
- Evaluering og rapportering
- Remarketing
- Facebook og Instagram
- Linkbuilding
- Google Shopping Ads
- Bing Ads
Adhost | PLUS
- Advanceret SEO
- Google Search Ads
- Google Display Ads
- Evaluering og rapportering
- Remarketing
- Facebook og Instagram
- Linkbuilding
- Google Shopping Ads
- Bing Ads
Adhost | KOMPLET
- Advanceret SEO
- Google Search Ads
- Google Display Ads
- Evaluering og rapportering
- Remarketing
- Facebook og Instagram
- Linkbuilding
- Google Shopping Ads
- Bing Ads
Adhost | FLEX
- All inclusive: adgang til alle ydelser og kanaler
- Altid fokus på dine aktuelle behov
- Maksimalt udbytte og tryghed
- Webudvikling, design- og ad hoc opgaver inkluderet
- Evaluering og rapportering