Hos Adhost følger vi hele tiden med i udviklingen inden for online marketing. Men på trods af, at der konstant dukker nye medier og tendenser op, er E-mail Marketing stadig et af vores fortrukne fokusområder.
Strategisk E-mail Marketing
For at styrke relationer til eksisterende og potentielle kunder, generere mere salg og øge trafikken til websitet er det nødvendigt at udarbejde en klar strategi for E-mail Marketing. Selv de dygtigste inden for E-mail Marketing må arbejde kontinuerligt på at skaffe nye abonnenter og forbedre de forskellige elementer i deres nyhedsmails.
Hos Adhost står vi klar til at hjælpe dig med at skabe en effektiv strategi for E-mail Marketing, der skaffer flere abonnenter og øger trafikken til dit website.
Fire retningslinjer, der styrker dine nyhedsmails
Fokuser altid på modtagerne
Udnyt dine indsamlede data fra andre markedsføringsindsatser til at undersøge helt præcist hvilke produkter, arrangementer, services og lignende, som abonnenterne er interesseret i.
Brug emnefeltet med omhu
De fleste af dine abonnenter modtager mange e-mails hver dag, som de hurtigt scanner og sorterer imellem. Emnefeltet skal derfor altid være kreativt, sælgende og opsigtsvækkende.
Lav tydelige CTA-knapper
Dine abonnenter må aldrig være i tvivl om, hvad de skal foretage sig, når de læser din e-mail. Anvend Call to Action til at gøre det nemt for abonnenterne at udføre den ønskede handling.
Skriv kort og præcist
De fleste internetbrugere læser ikke hele din tekst, de scanner den. Det samme er gældende ved E-mail Marketing. Skriv derfor kort, præcist og sælgende med fokus på Call to Action.
Få flere abonnenter ved hjælp af pop-ups
Som en del af din E-mail Marketing strategi kan du implementere pop-up-vinduer på dit website. Vores søsterselskab Conduze hjælper virksomheder med at lave unikke pop-ups med specifikke budskaber, der opfordrer de besøgende til at tilmelde sig nyhedsmails.
Conduze har blandt andet hjulpet det danske rejsebureau, Danski, med at skaffe flere abonnenter til deres nyhedsmails. Førhen anvendte Danski ikke E-mail Marketing til leadgenerering eller i salgsøjemed, men det gør de nu.
Formålet med pop-up-vinduet har været at øge antallet af tilmeldinger til nyhedsmails ved at tilbyde unikke tilbud og mulighed for at vinde en skirejse.
Efter at Conduze’ pop-up leadbooster blev implementeret på websitet, steg antallet af tilmeldinger til Danskis nyhedsmails hurtigt. Indsatsen medførte, at 17% af alle nye tilmeldinger kom via pop-up-vinduet.