On Page SEO

Sådan laver du perfekt optimerede sider, der sikrer større online synlighed
Forside - On Page SEO

On Page SEO har stor betydning for hver enkel sides placering i søgeresultaterne, og derfor er det vigtigt, at du sørger for at optimere alle sider på dit website, der er relevante for din søgemaskineoptimering.

Ved at følge nedenstående tjekliste er du sikret, at dit website bliver optimeret korrekt.

  1. SEO-venlige URL-adresser
    Optimer dit websites URL-adresser, så de er korte og indeholder relevante søgeord. Google har meldt ud, at de første tre ord i en URL-adresse er dem, der får det største fokus af søgemaskinerne. Sørg for kun at anvende relevante søgeord og start med det vigtigste.
  1. Titler med søgeord
    Page Titles er det vigtigste On Page-element i din optimering. Søgeordets placering i titlen har stor betydning for, hvor højt siden indekseres. Derfor bør du altid placere søgeordet som det første i din page title. Husk også at du maksimalt må skrive 55 tegn.
    soegeord
  1. Relevante grafiske elementer
    Engagerende billeder og videoer er med til at reducere websitets bounce rate og dermed sikre, at de besøgende ønsker at bruge længere tid på websitet – to faktorer, der spiller en vigtig rolle i forhold til indeksering på Google.
  1. Udgående links
    Generelt har links en stor betydning i forhold til SEO, og udgående links til relaterede sider har en stor relevans for dine besøgende. Derudover er de samtidig med at styrke dit websites linkprofil markant.
  1. Anvend søgeord i brødteksten
    For at opnå det bedst mulige resultat for hver enkelt side, bør søgeordet optræde i de første 100 ord af brødteksten. Ved at indsætte søgeordet i starten af teksten, hjælper du Google med at forstå, hvad det er, siden omhandler.
    soegeord
  1. Giv overskriften et H1-tag
    Google bruger heading tags til at finde ud af, hvad den pågældende side omhandler og til at forstå, at denne overskrift er sidens hovedoverskrift. Her har du mulighed for at fortælle Google helt konkret, hvilken information brugerne kan finde på den pågældende side.
  1. Sociale medier
    Hvis din virksomhed benytter de sociale medier som en del af den digitale markedsføringsstrategi, bør du tilføje knapper på dit website, der fører videre til din virksomheds sociale profiler. Knapperne kan få din aktivitet på de sociale medier til at stige markant og dermed booste din virksomheds online synlighed.
    sociale-medier2
  1. En god mængde tekstindhold
    Websites med en god mængde tekstindhold indekseres markant bedre end websites, der har mange sider med tyndt content. Sørg for at skrive så meget tekst som muligt på dine sider, så Google har nemmere ved at indeksere siden, og dine besøgende får mest muligt relevant information.

Derfor er SEO vigtigt for din forretning
Hvis du har gjort et godt stykke arbejde med din SEO, kan du være sikker på at skabe mere trafik til dit website, opnå større brugertilfredshed og tiltrække søgemaskinernes opmærksomhed.

Få flere af de rigtige besøgende ind på dit website ved at følge ovenstående tjekliste, så dit website opnår en større online synlighed på de rette søgeord.

Nikolaj Klena

Start med et gratis inspirationsmøde

Lad os afdække din virksomheds fulde potentiale.

  • Bedre ranking på søgemaskiner
  • Best practice på sociale medier
  • Konverteringsoptimering
  • Konkurrentanalyse
  • Inspiration til AI og ChatGPT
  • Budgetoptimering (ROAS)
  • Korrekt tracking og GDPR

Det er helt uforpligtende.

 

Skal vi tage en snak?

Udfyld formularen herunder og bliv kontaktet allerede i dag.

"*" indikerer påkrævede felter

Nikolaj Klena
Direktør & Partner