I en fysisk butik forventer du, at personalet står til din rådighed og guider dig gennem dit køb – pop-ups bør gøre det samme for brugerne på dit website.
Sørg for at have brugerens behov og adfærd i fokus, når du udtænker din pop-up strategi. Pop-ups bør skabe interaktion og skal derfor designes, så de tilbyder kunderne support, giver et lille skub til at færdiggøre en handel eller opfordrer til at tage kontakt.
Intelligente pop-ups
Få dine brugere til at interagere gennem intelligente pop-ups og styrk konverteringsraten for dine besøgende. Intelligente pop-ups kan målrettes brugernes adfærd og derved differentieres til forskellige kundegrupper. Herved engageres kunderne til interaktion på det helt rette tidspunkt.
Det er vigtigt, at dine brugeres adfærd er i fokus, når du udtænker en pop-up strategi. Når pop-ups tilpasses brugernes adfærd, kan de kombineres med ydelser, tilbud eller opfordring til kontakt, der rammer plet i forhold til deres behov.
Conduze
Conduze har udviklet en unik pop-up builder, hvor du nemt kan opbygge intelligente pop-ups med specifikke budskaber, der er målrettet dine brugeres adfærd og indbyder til interaktion. Det giver dig mulighed for at formulere klare differentierede budskaber, der konverterer.
Der er stor forskel på, hvordan brugernes færden på dit website er, hvor mange gange de har besøgt siden, og fra hvilken kilde de kommer. Med Conduzes værktøjer bliver det nemt at gennemskue, hvordan dine pop-up indsatser skal udformes, og hvordan de forskellige indsatser performer.
Placering af pop-ups
Placeringen af pop-ups er mindst lige så vigtig, som differentierede budskabet er. Dine pop-ups må ikke være forstyrrende for brugernes færden på dit website og skal nemt kunne lukkes ned igen. Det er en fordel, når pop-ups er styret af cookies, så brugerne ikke skal eksponeres flere gange for en pop-up, som de har lukket ned en gang.
Resultater af intelligente pop-ups
Vores kunder har haft stor gavn af intelligente pop-up indsatser. Nedenfor kan du se et par eksempler på, hvad intelligente pop-ups kan bruges til.
Tilmeldinger til nyhedsbreve
Vi har blandt andet hjulpet Dyrenes Butik med at få flere nyhedsbrevstilmeldinger gennem intelligent pop-up. Indsatsen har givet Dyrenes Butiks omkring 200 flere tilmeldinger per måned. Nyhedsbrevene står for omkring 15% af salget i webshoppen, så det har givet stor økonomisk gevinst for Dyrenes Butik.
Tilmeldinger til køberkartotek
Med intelligent pop-up har vi hjulpet ejendomsmæglerfirmaet Thorkild Kristensen til at generere flere tilmeldinger til deres køberkartotek. Indsatsen har gjort, at der er 30% flere, som skriver sig op i køberkartoteket om måneden – 60% af dem ender som kunder.
Salgsvurderinger
Aarhus Mæglerne har brugt intelligent pop-up til at få flere brugere til at kontakte dem for en salgsvurdering. De høster nu op imod ti salgsvurderinger mere om måneden, hvoraf syv bliver til kunder.