Gør loyale kunder til ambassadører

Det er seks gange dyrere at skaffe en ny kunde, end det er at sælge til en eksisterende. I online verdenen er der ingen undskyldning for at glemme de nuværende kunder til fordel for at erhverve nye. Det er vigtigt at have fokus på at videreudvikle loyale kunder til ambassadører for virksomhedens brand.

Kunden er tæt på i den digitale verden
Traditionelt er det ressourcekrævende at etablere en effektiv kundeloyalitetsstrategi og opretholde en kontinuerlig dialog med kunderne. Men i dag findes der mange omkostningsbesparende eller gratis platforme

og kanaler, der er oplagte at bruge til at forvandle loyale kunder til ambassadører – eksempelvis de sociale medier. I den digitale verden er kunden tættere på end nogensinde før.

Hos Adhost hjælper vi dig med at få et effektivt salgsinstrument ved at målrette budskaber i e-mails og nyhedsbreve eller anvende et onlinebaseret CRM-system, der fører kundeloyalitetsstrategier ud i livet.

E-mail marketing

Intelligent e-mail marketing går ud på at forstå eksisterende og potentielle kunders behov og interesser. For at højne konverteringsfrekvensen skal virksomheder derfor fokusere på at præsentere aktuelle og relevante tilbud for den specifikke målgruppe.

Fordele ved e-mail marketing
• Det er den direkte vej til kunderne
• Det er velegnet til både B2B eller B2C
• Det er effektivt og billigt
• Budskaber kan målrettes kunderne
• Design og indhold kan tilpasses virksomheden

Krydssalg og opsalg
Krydssalg er en strategi, der har til formål at vise kunderne ekstra produkter, der er relateret til det oprindelige køb. Hensigten er at ramme en større del af forbrugermarkedet, ved at imødekomme kundernes behov og ønsker. På webshops anvendes krydssalg oftest ved at skrive “Kunder som har købt denne vare, har også købt” med links til relaterede produkter.

Opsalget har til formål at få kunderne til at købe en dyrere vare inden for samme produktkategori. Ved at stille en række spørgsmål, handler det om at få kunderne til at købe mere, end de oprindeligt havde tænkt sig.

Raptor Smart Advisor
Raptor Smart Advisor er et intelligent konverteringsværktøj baseret på Collaborative Filtering. Formålet er at målrette produkter til en enkelt kunde på baggrund af andre kunders adfærd. Det sker ved at identificere mønstre og trends i forhold til besøg og købsadfærd på websites og webshops. På den måde kan indhold og relevante produkter anbefales helt konkret til hver enkel besøgende.

Få en intelligent e-mail marketing strategi
Hos Adhost hjælper vi din virksomhed med at udtænke den optimale e-mail marketing strategi. Vi er med fra planlægning til eksekvering og tager naturligvis udgangspunkt i din virksomheds nuværende situation og mål.

Marketing Automation

Flere leads af højere kvalitet giver flere salg. Marketing Automation et er værktøj, der hjælper virksomheder med at komme af med en række tidskrævende arbejdsopgaver i deres lead management proces. Når Marketing Automation bruges rigtigt, hjælper det både marketing- og salgsafdelinger med at øge produktiviteten, såvel som at det styrker samarbejdet mellem marketing og salg.

Skab fokus på de indsatser, der skaber resultater
Salg er en investering mens marketing er en udgift – men sådan behøver det ikke at være. Med en Marketing Automation løsning får marketingsansvarlig et værktøj, der i højere grad gør det muligt at argumentere for, hvilke dele af

marketingbudgettet der skaber værdi. Det gør, at marketingsafdelingen kan fokusere på de indsatsområder, der skaber resultater.

Adhost hjælper din virksomhed i gang med marketing automation
Hos Adhost hjælper vi din virksomhed med at implementere Marketing Automation på bedst mulige måde. Vi hjælper med at gennemskue hvilke leads, der er relevante for virksomheden, og hvordan virksomhedens salgsprocesser forkortes, så aftaler lukkes hurtigere.

Kontakt os for en uforpligtende samtale om, hvordan din virksomhed øger effektiviten på salgsfronten.