Værdiskabende leadgenerering

Find ud af, hvem der besøger dit website og gør dem til kunder

Læs mere

Værdiskabende leadgenerering

Har du indimellem følelsen af, at den energi, du ligger i din markedsføring, ikke altid skaber den ønskede værdi for din virksomhed? Læs med her og find ud af, hvordan du forvandler dine besøgende til værdifulde leads

Luk

Leadgenerering er nøglen til øget salg for din virksomhed. Det er en effektiv metode, der skaber interesse omkring din virksomheds produkter eller ydelser.

Der er flere forskellige formål med leadgenerering. Et af dem er at anskaffe sig nye kunder, et andet er at opbygge en database med mange relevante kunder, der kan bruges til udsendelse af nyhedsmails.

Hvad er et lead?
Et lead indeholder informationer om en potentiel kunde, som har udvist interesse for netop din virksomhed. Oftest indhentes informationerne ved at tilbyde en gratis gave. Gaven skal give de besøgende relevant og brugbar information – det kunne være en e-bog, en guide eller en video med værdifuld viden og gode tips fra din virksomhed. Det eneste de besøgende skal gøre, er at ”betale” med deres kontaktinformationer. På den måde har du simpelt og hurtigt skabt en relation til den besøgende og gjort det muligt at målrette din markedsføring til netop denne kundes behov.

Leads kan inddeles i forskellige niveauer, alt efter hvor stor sandsynlighed der er, for at de vil købe en ydelse af dig. Men vigtigst af alt er, at du får skabt en liste med potentielle kunder, som er interesseret i, at du kontakter dem.

Følg din investering
Den klare fordel ved online markedsføring og leadgenerering er, at du kan tracke hver enkel investering og måle, hvilken effekt indsatserne har genereret. Inden de har en strategi for online leadgenerering opdager mange, at det kun er få procent af deres investerede markedsføringsbudget, der reelt skaber værdi for deres virksomhed.

De fleste har en opfattelse af, at online markedsføring blot handler om at skabe relevant trafik til ens website, så de besøgende selv kontakter din virksomhed for eventuelle tilbud. Men her tager de fejl. Ved at fokusere på leadgenerering kan din virksomhed holde kontakten til de besøgende, der ikke udførte en handling i første omgang. Gennem målrettet markedsføring kommer kunderne længere i købsbeslutningen, og du kan skabe stærke og langvarige relationer til dem. Leadgenerering er derfor med til at øge din virksomheds omsætning og skabe tillid til dine eksisterende og potentielle kunder.

Den, der kommunikerer til alle, rammer ingen
Det er vigtigt at kende sine kunder for at kunne målrette sin markedsføring og dermed ramme plet med alle indsatser. Det skaber værdi og tillid, som er altafgørende for din forretning. Med en strategi for online leadgenerering får du en unik mulighed for at øge indsatsen over for de besøgende, der allerede viser interesse for din virksomhed.

Jo flere informationer du får fra dine besøgende, desto mere målrettet kan din markedsføring blive. Men det gælder om at vurdere, hvad der er den rette mængde at udfylde, så de besøgende ikke opgiver undervejs. Det skal være et aktivt tilvalg fra de besøgende og vigtigst af alt, skal deres forventninger matche det, du har at tilbyde.

Du er altid velkommen til at kontakte en af vores konsulenter på tlf. +45 72 31 21 31 for at høre om din virksomheds mulighed for at få flere gode leads. Vi tilbyder effektiv rådgivning og værdiskabende indsatser, der øger din virksomheds konverteringsrate.

 

Vigtige rankingfaktorer i 2016

Bliv klogere på, hvilke rankingfaktorer du skal være opmærksom på i 2016

Læs mere

Vigtige rankingfaktorer i 2016

For at få succes med dine SEO-tiltag, er det vigtigt, at du holder dig opdateret på den konstante udvikling. Googles algoritmer gør SEO-arbejdet krævende og straffer dig, hvis ikke du følger med. Vi giver dig en guide til, hvilke rankingfaktorer du skal være særligt opmærksom på.

Luk

Tænk langsigtet, når du skriver

For at være med i kampen om de bedste placeringer i søgemaskinerne, er det vigtigere end nogensinde før at have gode og lange tekster med relevant indhold. Konkurrencen om de gode placeringer skærpes hele tiden, og følger du ikke med, er det umuligt at bibeholde eller opnå topplaceringer. Des mere relevant tekstindhold du har på dit website des bedre. Overvej derfor, om dine tekster er relevante i forhold til det, dine besøgende forventer.

Tænk langsigtet med dine SEO-tiltag. Det gør, at dit indhold forbliver effektivt. Langtidsholdbart indhold kaldes Evergreen Content. Det er indhold, der er ligeså aktuelt om to år, som det er nu. Evergreen Content kan være alt fra guides og artikler til videoer. En webshop, der sælger fiskeudstyr, kan eksempelvis lave en artikel om, hvordan du binder hjemmelavede fluer. Artiklen er aktuelt både nu og om to år.
Evergreen Content skaber høj ROI, da indholdet er aktuelt og giver værdi over en lang periode.

 

Hvad forestiller dine billeder?

Det er vigtigt med godt tekstindhold, men godt tekstindhold uden billeder kan være tungt for dine besøgende. Derfor belønner søgemaskinerne sider med billeder.

Desværre kan søgemaskinerne ikke se, hvad billeder forestiller. Derfor er det vigtigt at fortælle dem, hvad der er på de billeder, du lægger op. Billeders filnavn skal omhandle noget, der relaterer sig til emnet, og billeders ALT tag (alternativ billedtekst) skal udfyldes med sætninger, der beskriver, hvad der er på billederne. Forestil dig, at teksten skal kunne beskrive over for en blind, hvad billedet forestiller.
Har du eksempelvis en underside, som omhandler kaniner, og er der et billede på siden af kaniner, så bør du navngive billedet kaniner.jpg (filnavnet). I ALT tagget kan du skrive racen eller farven på kaninerne – eksempelvis Billede af hermelin kaniner eller Billede af sorte kaniner.

Ved at fortælle søgemaskinerne, hvad dine billeder omhandler, er du på vej mod gode placeringer. Husk derfor altid at bruge aktuelle billeder, som passer til indholdet på dine landingsider.

 

Linkbuilding er vigtigere end nogensinde før

Søgemaskinerne har stigende fokus på, hvilke links de tillægger værdi. Backlinks af høj kvalitet og aktualitet har stor betydning for Googles algoritme. Derfor er det vigtigt, at du er særligt opmærksom på, hvor links til dit website kommer fra.

Antallet af domæner, der linker til dit website, er afgørende for din placering i søgemaskinerne, men det er ikke uden betydning, hvor dit website får links fra. Det er vigtigt, at siderne, som linker til din side, er autoritære og relevante i forhold til dit eget website. Desuden har 10 links fra 10 forskellige websites langt mere værdi end 100 links fra ét og samme website. Links fra ukvalificerede websites bør fjernes med det samme, så du ikke risikerer en straf.

Evergreen Content kommer dig til gode i forhold til linkbuilding, da det i høj grad kan være med til at øge trafikken til dit website. Når du har langtidsholdbar indhold på dit website, er sandsynligheden for at få links større, og dermed forøges trafikken.

 

Loadhastigheden har stor betydning

Hastigheden af dit website (page speed) er yderst betydningsfuld for brugeroplevelsen. Hvis dit websites indhold loades langsomt, er brugerne hurtige til at forlade dit website til fordel for en af dine konkurrenters website.
For at gøre brugeroplevelsen bedst mulig, belønner søgemaskinerne sider med høj page speed. Derfor sikrer du bedre placeringer, hvis du sørger for, at din page speed er høj.

Googles PageSpeed Insights er et godt værktøj til at vurdere dit websites loadhastighed. Værktøjet giver dig desuden overblik over, hvad du kan gøre for at optimere websitet. Tjek dit eget websites her.

 

Hvis du vil have uddybet ovenstående eller har brug for hjælp til SEO, er du velkommen til at kontakte en af vores erfarne SEO-eksperter. Ring +45 72 31 21 31 eller send en mail til info@adhost.dk.

Husk, at du i 14 dage gratis kan benytte programmet AccuRanker til at få overblik over dine placeringer i søgemaskinerne Bing og Google.

Vælg det rette SEO bureau

Ved du, hvad du skal være opmærksom på, når du skal vælge SEO bureau?

Læs mere

Vælg det rette SEO bureau

Har du svært ved at gennemskue, hvilket bureau der skal lave SEO for din virksomhed? Læs med her og bliv klar over, hvad du skal være opmærksom på, når du skal vælge SEO bureau.

Luk

SEO er en svær størrelse at arbejde med. Det synes langt de fleste SEO bureauer også. Søgemaskinerne laver hele tiden nye algoritmer for, hvordan indhold læses, og derfor er det vigtigt, at bureauerne hele tiden følger med i nyeste tendenser og er forudseende for at kunne følge med udviklingen. Lad dig ikke forblænde af bureauer, som udelukkende beskæftiger sig med SEO og har en bred kundeskare. Hvis du ønsker sammenhæng mellem SEO og dine øvrige digitale markedsføringsindsatser i virksomheden, kan det være en fordel at vælge et bureau, som kan hjælpe dig med både AdWords, tracking, landing pages og lignende.

 

SEO bureau

 

Engagement for din virksomhed
Når du skal vælge SEO bureau, er det vigtigt, at du kan mærke, at bureauet er engageret i din forretning og bruger energi på at forstå, hvad du sælger. Gode SEO tekster er velskrevne og henvender sig til brugerne. Derfor bør du aldrig gå på kompromis med kvaliteten af det indhold, som bureauet laver. Indhold, der er skrevet med henblik på at give bedre organiske søgeresultater, bør også altid være indbydende for dine brugere.

Regel nummer et
Vælg aldrig et SEO bureau, som lover dig placeringer på eksempelvis side et eller i top fem. Ingen bureauer kan sikre dig bestemte placeringer. Dine placeringer i søgemaskinerne afhænger af Googles algoritmer og af, hvordan dine konkurrenter er placeret. Hvis flere af dine konkurrenter igangsætter SEO indsatser eller i forvejen har store mængder af godt tekstindhold på deres website, tager det tid og mange ressourcer at komme op og konkurrere om de gode placeringer i søgemaskinerne. Derfor kan bureauer aldrig opnå bestemte placeringer gennem SEO.

Vælg et bureau, som vil rapportere
Vælg et bureau som kan fortælle dig præcist, hvad de gør. Hvis der ikke er gennemsigtighed i det arbejde, som bureauet udfører, er det et dårligt tegn. Et bureau skal altid kunne dokumentere sine indsatser. Spørg derfor om muligheden for at modtage rapportering på det arbejde, som bureauet udfører. Alt SEO kan rapporteres. Det gælder både ved indhold, linkbuilding og ved tekniske forbedringer. Vær dog opmærksom på, at der kan være tekniske rettelser, som kan være svære at forklare rent praktisk, men som har dokumenteret virkning.

Kendskab til din branche
Hvis et SEO bureau allerede har kendskab til din branche, er det en stor fordel. Når et bureau kender din branche, ved de også, hvornår indhold performer godt, og hvilke søgeord der kræver en ekstra indsats for at opnå gode placeringer på. Det bør dog nævnes, at det ikke er alfa omega, at bureauet har kendskab til din branche. Det der er vigtigst er, at bureauet viser interesse for din branche.

Samarbejd om SEO
Byd selv ind med den viden, du besidder. Der er intet SEO bureau, der kan hamle op med den viden, du har om din virksomhed. Derfor er det vigtigt, at du giver viden fra dig, så kvaliteten af det indhold, der produceres, bliver bedst muligt. Hvis du eller en anden i din virksomhed har mod på at udarbejde tekstindhold om jeres produkter eller services, er det oplagt, at I samarbejder med SEO bureauet om at skrive det. Hvis bureauet ikke ønsker at samarbejde om at producere indhold, bør du overveje, om deres fokus i højere grad er på egen indtjening end på din forretning.

On Page SEO

Sådan laver du perfekt optimerede sider, der sikrer større online synlighed

Læs mere

On Page SEO

Ved du, hvordan du laver perfekt optimerede sider, der øger trafikken til dit website og omsætningen for din forretning? Med denne tjekliste til On Page SEO er du godt på vej

Luk

On Page SEO har stor betydning for hver enkel sides placering i søgeresultaterne, og derfor er det vigtigt, at du sørger for at optimere alle sider på dit website, der er relevante for din søgemaskineoptimering.

Ved at følge nedenstående tjekliste er du sikret, at dit website bliver optimeret korrekt.

  1. SEO-venlige URL-adresser
    Optimer dit websites URL-adresser, så de er korte og indeholder relevante søgeord. Google har meldt ud, at de første tre ord i en URL-adresse er dem, der får det største fokus af søgemaskinerne. Sørg for kun at anvende relevante søgeord og start med det vigtigste.
  1. Titler med søgeord
    Page Titles er det vigtigste On Page-element i din optimering. Søgeordets placering i titlen har stor betydning for, hvor højt siden indekseres. Derfor bør du altid placere søgeordet som det første i din page title. Husk også at du maksimalt må skrive 55 tegn.
  1. Relevante grafiske elementer
    Engagerende billeder og videoer er med til at reducere websitets bounce rate og dermed sikre, at de besøgende ønsker at bruge længere tid på websitet – to faktorer, der spiller en vigtig rolle i forhold til indeksering på Google.
  1. Udgående links
    Generelt har links en stor betydning i forhold til SEO, og udgående links til relaterede sider har en stor relevans for dine besøgende. Derudover er de samtidig med at styrke dit websites linkprofil markant.
  1. Anvend søgeord i brødteksten
    For at opnå det bedst mulige resultat for hver enkelt side, bør søgeordet optræde i de første 100 ord af brødteksten. Ved at indsætte søgeordet i starten af teksten, hjælper du Google med at forstå, hvad det er, siden omhandler.
  1. Giv overskriften et H1-tag
    Google bruger heading tags til at finde ud af, hvad den pågældende side omhandler og til at forstå, at denne overskrift er sidens hovedoverskrift. Her har du mulighed for at fortælle Google helt konkret, hvilken information brugerne kan finde på den pågældende side.
  1. Sociale medier
    Hvis din virksomhed benytter de sociale medier som en del af den digitale markedsføringsstrategi, bør du tilføje knapper på dit website, der fører videre til din virksomheds sociale profiler. Knapperne kan få din aktivitet på de sociale medier til at stige markant og dermed booste din virksomheds online synlighed.
  1. En god mængde tekstindhold
    Websites med en god mængde tekstindhold indekseres markant bedre end websites, der har mange sider med tyndt content. Sørg for at skrive så meget tekst som muligt på dine sider, så Google har nemmere ved at indeksere siden, og dine besøgende får mest muligt relevant information.

Derfor er SEO vigtigt for din forretning
Hvis du har gjort et godt stykke arbejde med din SEO, kan du være sikker på at skabe mere trafik til dit website, opnå større brugertilfredshed og tiltrække søgemaskinernes opmærksomhed.

Få flere af de rigtige besøgende ind på dit website ved at følge ovenstående tjekliste, så dit website opnår en større online synlighed på de rette søgeord.

Skab flere konverteringer med Call to Action

Motiver dine besøgende med effektive Call to Action-knapper

Læs mere

Skab flere konverteringer med Call to Action

Sender du dine besøgende i den rigtige retning? Med Call to Actions kan du hjælpe dine besøgende videre eller påvirke dem til at udføre en bestemt handling

Luk

Call to Action er en instruktion til dine besøgende, der fortæller dem, hvad de skal gøre for at komme videre på dit website. Call to Actions er nogle af de vigtigste elementer på dit website, når du skal motivere dine besøgende til at købe dit produkt.

Vigtigheden af Call to Action
Call to Action er et vigtigt element på dit website, da det er et værktøj, der potentielt fører til et salg. Udover en direkte relation til et salg, er der flere andre fordele ved at fokusere på Call to Action på dit website. En af fordelene er, at du giver dine besøgende et konkret formål med den information, du netop har givet til dem. En anden er, at du meget præcist kan måle dine konverteringer, så du ved, hvor mange af dine besøgende der aktivt vælger at følge din forslåede handling. Til sidst kan du, med velplacerede stærke Call to Actions, sørge for at dine besøgende ikke er i tvivl om, hvad du kan tilbyde dem.

Er din tekst stærk nok?
Rigtig mange begår den fejl, at de bruger generiske tekster som ”køb” eller ”bestil” på deres Call to Action-knapper. Call to Actions skal opfordre til handling og beskrive det næste naturlige skridt fra dit synspunkt som serviceudbyder. Det kan eksempelvis være ”Hent en gratis e-bog”, ”Klik her for at fortsætte” eller ”Skriv dig uforpligtende op”. Disse eksempler henvender sig direkte til brugerne og giver dem en fornemmelse af fremdrift i en beslutningsproces.

Du kan lave dine Call to Actions ekstra stærke ved at tilføje de søgeord, som de fleste af dine besøgende er kommet ind på dit website med. Er du i tvivl om, hvilke søgeord dine besøgende bruger mest, kan du tjekke det i Google Analytics. På den måde kan du sørge for at gøre dine Call to Actions så relevante som muligt for dine besøgende, så du lettere kan motivere dem til at udføre den ønskede handling.

Gør dine Call to Actions tydelige
De fleste internetbrugere skimmer siden, inden de begynder at læse tekst. Derfor er den visuelle del af dine Call to Action-knapper meget vigtig. Først og fremmest skal grafikken indikere, at brugerne skal trykke for at komme videre. Dernæst skal den matche websitets identitet, men stadig skille sig ud og opfordre brugerne til at klikke. Til sidst skal du sørge for at give dine knapper en god placering. Sørg for at dine besøgende ikke skal scrolle langt ned, da knappen i så fald måske aldrig bliver set. Ved at placere knappen ”Above the fold”, hvor brugerne ikke skal scrolle ned, bliver den set, så snart brugerne kommer ind på websitet.

Test forskellige versioner af
Måden hvorpå du finder ud af, om dine Call to Actions fungerer efter hensigten, er ved at teste flere varianter af med forskellige typer af knapper, tekster, placeringer, links, grafik og lignende. Du kan eventuelt tage udgangspunkt i et af dine produkter, hvor du først tilføjer en bestemt Call to Action-knap på produktsiden, og efter et par uger skifter du den ud med en helt anden variant. Dermed har du et godt sammenligningsgrundlag, der viser dig, hvilken type Call to Action-knap, der sikrer dig flest salg.

En A/B splittest er den mest oplagte metode til at teste en variant op imod en anden. Testen gør det muligt at sammenligne data og derved få et indblik i, hvilken form for Call to Action der har størst effekt på dit website.

Flytning af websites

Find ud af, hvad du skal være særligt opmærksom på ved flytning af dit website

Læs mere

Flytning af websites

Har du planer om en større opdatering af dit website, eller skal du flytte dit website af en anden grund, så er der flere indsatser, du skal være særligt opmærksom på. Det er vigtigt, at de forskellige indsatser udføres korrekt, så dit website bevarer placeringerne i søgemaskinerne.

Luk

Når dit website har eksisteret i en længere periode, har det opnået en vis mængde værdi i søgemaskinerne. Denne værdi er guld værd, når det gælder om at få besøgende ind på dit website. I forbindelse med flytningen af dit website kan du risikere at løbe ind i nogle udfordringer og miste den gode værdi og dine placeringer i søgemaskinerne, hvis ikke du sørger for at udføre nedenstående indsatser.

Websitets URL-struktur
Ved flytningen af dit website er det først og fremmest vigtigt at undersøge, om det er en mulighed at bevare de nuværende URL-adresser, eller om de bør optimeres, så de bliver korte, læservenlige og indeholder relevante søgeord. Hvis dit website i forvejen består af en god og enkel URL-struktur, bør du gå efter at beholde den helt samme struktur, når websitet flyttes. Består dit website derimod af lange eller snørklede URL-adresser, bør du i stedet skifte til en god og langsigtet struktur med optimerede URL-adresser.

301 redirects
301 redirects er en af de vigtigste metoder til at fortælle søgemaskinerne, at dit website er blevet flyttet. Ved hjælp af 301 redirects gør du søgemaskinerne opmærksomme på dine ændringer, så både søgemaskinerne og de besøgende bliver omdirigeret fra den gamle URL-adresse til den nye. Et 301 redirect fortæller dermed, at den pågældende side er flyttet permanent til et nyt sted.

Hvis en besøgende kommer ind på en slettet side, og du ikke har lavet et 301 redirect eller en brugervenlig 404 fejlside, vil den besøgende få en besked om, at siden ikke findes. Derved risikerer du, at den besøgende giver op og vælger et konkurrerende website. Med et 301 redirect omdirigeres den besøgende til det sted, hvor siden er flyttet hen eller til en anden lignende og relevant side.

404 fejlside
En 404 fejlside er den side, som de besøgende lander på, hvis der af en eller anden grund er opstået en fejl. Hvis du ikke allerede har en brugervenlig 404 fejlside på dit website, er det fornuftigt at oprette en i forbindelse med flytningen af dit website.

Sørg for, at din 404 fejlside ligner resten af websitet, indeholder en god tekst og har nogle relevante links. På den måde er der en større chance for, at de besøgende bliver på dit website, frem for at forsvinde igen med det samme.

Page Titles og Meta Decriptions
Page Titles og Meta Descriptions har stor betydning for, om siderne kan bevare de samme placeringer, efter at websitet er flyttet. Derfor er det vigtigt, at du får flyttet dem med over på det nye website, så du undgår markante ændringer i placeringerne i de organiske søgeresultater. I samme omgang har du mulighed for at optimere sidernes titler og beskrivelser, så de er tilpasset Googles nyeste retningslinjer.

Øg brugervenligheden
Dine besøgendes adfærd på dit website er altafgørende, og når du er i gang med at flytte dit website, har du god mulighed for også at forbedre denne del.

Ved at gøre dit website brugervenligt og nemt at navigere rundt på, kan du langt hurtigere konvertere dine besøgende til kunder. Et brugervenligt website opfylder de besøgendes behov og giver dem mulighed for at nå deres mål så effektivt som muligt. Helt konkret betyder det, at du kan opnå længere besøg, flere gentagende besøg, henvisninger fra tidligere besøgende og vigtigst af alt, øget konvertering.

Hos Adhost hjælper vi dig med, at få værdien fra dit gamle website med over på det nye, så dit website bevarer de gode placeringer. Vi hjælper dig desuden med at optimere dit website visuelt, teknisk og indholdsmæssigt, så du er sikret den bedste løsning i forbindelse med flytning af dit website.

Video-SEO øger din konverteringsrate

Få dine videoer vist øverst i søgeresultaterne på YouTube og Google med den rette indsats

Læs mere

Video-SEO øger din konverteringsrate

Ved du, hvordan dine videoer bliver set af flest mulige? Med korrekt brug af video-SEO kan du øge trafikken til dit website og styrke din konverteringsrate. I dag findes der et hav af videotjenester og tilmed et utal af videoer. Derfor risikerer du nemt, at dine videoer drukner blandt konkurrenternes.

Luk

Når du vælger videotjeneste, er det først og fremmest vigtigt, at du fokuserer på platformens synlighed og brugervenlighed i forhold til videoens indhold og din målgruppe. Det skal være nemt for brugeren at interagere ved eksempelvis at dele videoen.

I langt de fleste tilfælde anbefaler vi, at du bruger YouTube. Det er den største platform for videotjenester tæt efterfulgt af Vimeo. Nedenfor giver vi dig indsigt i, hvordan video-SEO kan implementeres i din online markedsføring.

YouTube – et effektivt redskab til markedsføring
Der er både fordele og ulemper ved at bruge videogiganten YouTube. På YouTube bliver der hver dag vist flere hundrede millioner timers indhold, og der genereres afspilninger i milliardvis. Gør dig selv den tjeneste, at du sætter dig ind i platformens funktioner samt fordele og ulemper. Når du er bevidst om platformens funktioner, bliver det nemmere for dig at lave en skarp strategi for dine indsatser, og du undgår, at dine videoer forsvinder i mængden.

Fordele ved YouTube:
• Platformens størrelse er en klar fordel. YouTube har mere end en milliard brugere, der ser flere end 100.000 videoer hvert sekund. YouTube indtager pladsen som verdens største videotjeneste, og det sociale netværk samt den enorme brugertilknytning gør platformen oplagt at bruge til B2C branding.
• YouTube er meget SEO-venlig, og der er gode muligheder for lave indsatser, der øger synligheden af dine videoer. Med gode beskrivende tekster af dit indhold, tags og metabeskrivelser er der god mulighed for at opnå høje placeringer. Husk at konkurrencen er hård, men med en klar strategi og grundighed, er du et stridt foran dine konkurrenter.

Ulemper ved YouTube:
• Kvaliteten af dine videoer på YouTube bliver desværre ofte forringet. Det skyldes, at YouTube komprimerer dine videoer for at give lynhurtige loadtider.
• YouTube stjæler effekten af dine SEO-indsatser. De fleste links går direkte til YouTube frem for til dit eget website. Det betyder, at når din video bliver delt, høster YouTube SEO-gevinsten frem for, at den går til dig. Du kan dog få lidt værdi ved at gøre dit website til vært for opslaget – det gør du ved at tilføje dit eget domæne til opslaget.
• Det er svært at brande din virksomhed gennem YouTube. YouTube høster nemlig også æren for dine videoer, da deres logo ikke kan fjernes fra videoerne.

Gør dig bemærket, hvis din målgruppe skal finde netop dine videoer blandt masserne. Googles opkøb af YouTube betyder, at videoresultater vises på Google på lige fod med andet indhold. Derfor kan du give dig selv en fordel ved at investere lidt ekstra tid til optimering af dine videoer. Der findes en lang række parametre, som giver dig mulighed for at forbedre din rangering på YouTube og Google.

Udfyld alle informationer om din video
Når du uploader en video på YouTube, har du mulighed for at indtaste en titel, en beskrivelse, en kategori og en række tags. Det er vigtigt, at det du indtaster i disse felter har fokus på dit/dine søgeord – præcis som ved optimering af alt andet indhold. Videoinformationerne er afgørende for rangeringen, da det i stort omfang er disse, søgemaskinerne vurderer videoer ud fra. Derfor bør du gøre dig overvejelser om, hvilke søgeord og termer der relaterer sig bedst til din videos indhold. Husk at overveje, hvordan din målgruppe søger.

Titlen har stor indflydelse på CTR (Click Through Rate) og er dit blikfang i søgeresultaterne. Titlen skal vække interesse og være fyldestgørende i forhold til din videos indhold. Det er meget vigtigt, at dit/dine søgeord indgår i denne, da titlen har stor indflydelse på, hvilken placering din video får i søgeresultaterne.

Beskrivelsen skal du se som en salgstekst, der skal give målgruppen lyst til at klikke på din video. Det er kun de to første linjer af beskrivelsen, som vises. Derfor er det vigtigt, at du holder den appellerende tekst inden for disse linjer. Resten er teksten skal indeholde dit/dine søgeord og synonymer i en naturlig tekst, der er beskrivende for videoen. Indsæt gerne links til dit eget website. Alle links bliver læst som no-follow, hvilket vil sige, at det ikke giver dig den store backlink-værdi, men uanset hvad læser søgemaskinen linket – så sæt det endelig ind. For at linket bliver klikbart, er det nødvendigt at http:// medtages i linket.

Brug tags når du lægger en video op. Det har stor betydning for, om din video bliver set af din målgruppe. Dine tags fortæller søgemaskinerne, hvad din video handler om, og hvilke søgeord den skal ranke på. Tilføj alle de ord og termer, du kan komme i tanker om beskriver din video, men pas på, at du ikke bevæger dig uden for emnet. Husk at tagge din virksomheds navn – det giver større sandsynlighed for, at det er dine egne videoer,  der bliver vist som relaterede videoer.

Inden du offentliggør din video, er det en god idé at sørge for, at miniaturebilledet af din video er pænt og relevant for videoens indhold. Hvis ikke du selv indsætter et billede, risikerer du, at YouTube udvælger et uskarpt og intetsigende miniaturebillede.

Gør opmærksom på dine videoer
Brug dine øvrige kanaler til at gøre opmærksom på din video. Sørg for, at dine videoer bliver set af flest mulige ved at dele dem på sociale medier og blogs. Desto flere gange dine videoer bliver vist, desto højere rangerer de i søgeresultaterne.

Vælg det rette AdWords bureau

Har du styr på, hvad dit AdWords bureau bør tilbyde dig?

Læs mere

Vælg det rette AdWords bureau

Der er mange bureauer, som tilbyder at hjælpe med AdWords annoncering, men det kan være svært at finde frem til, hvilket bureau der kan hjælpe dig med at få størst succes med din annoncering. Læs med her og bliv klar over, hvad du skal være særligt opmærksom på, når du skal vælge AdWords bureau.

Luk

På den ene side er det fornuftigt at vælge AdWords bureau ud fra, hvem der har de bedste salgsargumenter – bureauet skal trods alt sælge dig og dine ydelser eller produkter. Men på den anden side bør du være klar over, at det kræver langt mere end gode salgsargumenter at forbedre dine AdWords kampagner. AdWords er kun en lille brik i det store online puslespil. Derfor er det vigtigt, at bureauet har bredt kendskab til, hvordan du får succes med din online markedsføring og din forretning i det hele taget.

Der er mange faktorer, der spiller ind på, om et bureau har kompetencerne til at bringe din annoncering op på et højt niveau. Vi har listet en række kriterier, som bør ligge til grund for dit valg af AdWords bureau.

Forstår bureauet din forretning
Det er vigtigt, at du hurtigt fornemmer, at bureauet er interesseret i din forretning. Hvis bureauet ikke har en naturlig interesse for, hvilke parametre der er vigtige for både dig og dine kunder, bliver det svært at sælge dine produkter eller ydelser online.

Det er en stor fordel, hvis bureauet meddeler, at de har arbejdet med andre kunder, som sælger produkter eller ydelser, der ligner dine. På den måde er bureauet allerede inde i, hvilke søgeord og annoncetekster, der virker for netop din målgruppe.

Kan bureauet sammenkoble Google Analytics med Google AdWords
Hvis du er i kontakt med et bureau, som ikke ved eller forstår, hvorfor det er vigtigt at sammenkoble indsatser i Google AdWords og Google Analytics, skal du fravælge bureauet med det samme.

Ved sammenkobling af Google Analytics og Google AdWords får du brugbar viden om dine AdWords kampagner. Den viden kan bruges til at gøre indsatser enormt stærke og effektive. Brugeradfærden for alle søgeord, annoncepositioner og forskellige annoncer bliver tydelige og gør, at du kan følge den direkte omsætning på dine indsatser og derved kan beregne omsætning per klik samt lave ROI-udregninger på søgeords- og annonceniveau.

Kontakt bureauets kunder
Det er en god idé at undersøge, hvordan andre kunder vurderer bureauets indsatser. Hvis bureauet har været i stand til at skabe succes hos andre, kan de også skabe succes for dig, men det er vigtigt, at du selv tager snakken med kunderne og ikke nøjes med at lade dig imponere af logoer og kundelister på bureauets website.

Når du snakker med bureauets kunder, får du en klar indikation af, hvorvidt pris og udbytte hænger sammen, og du får indsigt i, hvilke løsninger bureauet tilbyder.

Du skal have adgang til din AdWords konto
Du ejer dit website, dine kunder og dit brand, og det er vigtigt, at du også har ejerskab over alle dine kampagner, statistikker og data. Hvis din virksomheds kampagner ikke kører på din egen AdWords konto, er der stor risiko for, at du mister alt det arbejde, du har betalt for, hvis samarbejdet med bureauet ophører. Sørg derfor altid for, at det er muligt for dig at kunne skifte AdWords leverandør, uden at du mister det arbejde, som bureauet allerede har lavet for at optimere din konto.

Ved at følge ovenstående er der gode chancer for, at du finder et AdWords bureau, som kan skabe gode resultater for din annoncering og tilmed kan være behjælpelig med at styrke din online forretning.

Styrk dit website med Linkbuilding

Øg dit websites synlighed med intelligent linkbuilding

Læs mere

Styrk dit website med Linkbuilding

Intelligent linkbuilding er en effektiv metode til at øge dit websites synlighed på Google. Men hvilke teknikker tillægges mest værdi, og hvordan vurderer Google, hvilke websites der er de bedste resultater for brugerne?

Luk

Når Google skal vurdere dit website, fokuseres der på mere end 350 forskellige faktorer, men der er især et signal, som Google vægter meget højt – og det er links. Links er hovedessensen for gode placeringer i Googles søgeresultater, da de fungerer som en form for anbefaling af dit website eller en service til dine besøgende.

I dag ser Google mere nuanceret på links end førhen og nedprioriterer dermed websites, der enten overoptimerer eller ikke vægter en effektiv linkstruktur højt. Derfor er det essentielt, at dit website har en struktureret og gennemarbejdet linkprofil – både internt og eksternt.

Indgående links
Google bruger indgående links til at vurdere værdien af dit website. Når andre websites linker til dig, vurderer Google dit website, som en kilde med relevante informationer om det søgeord, der linkes med. Værdifulde indgående links ses som anbefalinger, hvilket giver dit website gode placeringer. Det vil sige, jo flere indgående links dit website får, des højere bliver dit websites placeringer i søgeresultaterne.

Udgående links
Hvor indgående links ses som anbefalinger af dit website, ses udgående links som en service til dine besøgende. Ved at linke til andre websites med relevant indhold for dine besøgende, yder du en god service, og det tillægger Google en høj værdi.

Intern linkstruktur
En god intern linkstruktur er vigtig for din søgemaskineoptimering, da den hjælper søgemaskinernes robotter til at indeksere alle dine sider. Den interne linkstruktur er især vigtig, da du får åbnet op for nogle gode placeringsmuligheder på Google, ved at alle sider hurtigere indekseres. Derfor bør du have en intern linkstruktur med mange forskellige links og varierede ankertekster.

Ankertekster
En ankertekst er den synlige og klikbare tekst i et link, og netop fordi ankertekster anvendes til at indikere, hvad brugerne kan forvente at finde, er de ligeledes et vigtigt signal for søgemaskiner. Når du laver ankertekster til dine links, handler det om at tænke logisk og gøre dem så naturlige som muligt. Som udgangspunkt bør du undgå at linke blot med det primære søgeord, men har du en forklarende artikel om et ord, vil det være naturligt kun at linke med det pågældende ord.

Behov for sparring?
Linkbuilding kan være meget diffust og avanceret at arbejde med. Derfor er struktureret, gennemtænkt og kontinuerligt arbejde en forudsætning for at opnå effektiv og intelligent linkbuilding. Hos Adhost hjælper vi dig med at opbygge en stærk linkprofil, der øger dit websites synlighed på Google.

 

Undgå de typiske SEO-fejl

Undervurder ikke vigtigheden af de tekniske elementer og indholdet på dit website.

Læs mere

Undgå de typiske SEO-fejl

Det er vigtigt, at du ikke undervurderer, hvor stor betydning SEO har for dit websites rangering på Google. Læs med her og bliv klogere på de typiske SEO-fejl, som nemt kan undgås.

Luk

Du tænker måske, at det ikke har den store betydning, men det har det. Dit websites placering på Google er væsentlig for at opnå succes med dine marketing-indsatser. Det essentielle er en placering på side et på Google, da brugerne for længst har valgt en af dine konkurrenter, hvis dit website befinder sig længere nede i Googles søgeresultater.

SEO er og bliver en god investering, og selvom det måske lyder meget omfattende, er SEO-forberedelse noget af det vigtigste, du kan gøre – især når du skal lancere et ny website.

Mange virksomheder bruger ganske få ressourcer til SEO-indsatser, hvilket har store konsekvenser for deres websites placering på Google. Et godt råd er at bruge mere tid på SEO, da det højner Googles generelle indtryk af dit website og i sidste ende har stor betydning for websitets placering på Google.

Nedenfor er nogle af de typiske SEO-fejl opstillet. SEO-fejl som du nemt kan undgå, hvis du er opmærksom på dem.

Manglende måling af SEO-effekten

Undervurder aldrig, hvor vigtigt det er at måle effekten af dine SEO-indsatser. Alle medarbejdere motiveres af gode resultater og af at se en udvikling i deres arbejde. Det gælder også for SEO. Sæt ressourcer af til at måle effekten af SEO løbende – både før og efter en indsats. Vær ikke bleg for at opstille konkrete mål, så dine medarbejdere ved, hvor de skal lægge kræfterne. Du vil uden tvivl mærke en forskel.

Misvisende Page Titles og Meta Descriptions

Hvis du hurtigt vil se effekten af SEO så få styr på dine Page Titles og Meta Descriptions.

Der kan være mange grunde til, at Page Titles og Meta Descriptions ikke fungerer optimalt. Enten er du ikke bevidst omkring, hvilken betydning de har, ellers mangler du en guide for, hvordan du skal gøre. Fortvivl ikke – hjælpen er lige ved hånden. Googles retningslinjer gør det nemt for dig at holde dig opdateret på de nyeste regler inden for Page Titles og Meta Descriptions. Så hold godt øje med Google og vær altid opdateret.

Dobbelt indhold

Der eksisterer desværre tit duplikeret indhold på websites, hvilket betyder, at der findes det samme indhold på flere URL-adresser. Det er et stort problem, da det i værste fald medfører, at du bliver straffet på din placering på Google.

Ved hjælp af enkelte omdirigeringer kommer du nemt og hurtigt denne fejl til livs. Du kan bruge 301 redirect, der fortæller Google, at dit website er blevet flyttet til et nyt sted på internettet. Derudover kan du også bruge re=canonical, der beretter Google om, at selvom der er tre, fire eller fem sider med det samme indhold, findes der kun én, der skal kunne findes af Google.

Lad ikke dine keywords styre teksten 

Selvom keywords er meget vigtige i arbejdet med SEO, er det endnu vigtigere, at du bruger dem på den rette måde. Mange begår fejlen og lader deres keywords styre teksten. Det medfører, at brugeroplevelsen, forståelsen og værdien af indholdet bliver mindre, da fokus bliver på at presse så mange keywords ind som muligt.

Hold igen med gentagelser, da Google bliver bedre og bedre til at genkende spam og indhold, der ikke er brugervenligt. Fokuser på det gode indhold, da det er det, der i sidste ende, har stor betydning for din rangering på Google.

Hold dig opdateret

Gør dig selv en tjeneste og hold da opdateret på SEO-fronten. Mange begår desværre en stor fejl ved ikke at holde sig opdateret, og det fortryder de senere. Uden videreuddannelse er dine medarbejdere ikke opdateret, hvilket kan gøre søgemaskineoptimering meget uoverskueligt.

SEO er et felt, der er i konstant udvikling, og hvor der hele tiden kommer nye opdateringer fra Google. Hvad du lærte i 2012 er ikke nødvendigvis længere gældende, og netop derfor er det vigtigt at holde dig opdateret på Google, så du kender til de nye retningslinjer. Sørg ligeledes for, at dine medarbejdere holder sig ajour gennem kurser og via sparring med andre.

Teknisk SEO er fundamentet for effektiv optimering

Den tekniske del af SEO har stor indflydelse på dit websites synlighed i søgemaskinerne

Læs mere

Teknisk SEO er fundamentet for effektiv optimering

Teknisk SEO er et område, der for de fleste kan være svært at mestre, men ikke desto mindre et område, som der er et stigende behov for at arbejde intenst med.

Luk

For at opnå succes med SEO kræver det indsigt i et websites opbygning og struktur samt viden om, hvad Googles algoritmer tillægger mest værdi ved et website. Hos Adhost har vi god erfaring med alle aspekter inden for SEO – både den tekniske del og indholdsdelen.

Når vi arbejder med søgemaskineoptimering af websites, er der mange forhold ved webarkitekturen og back-end teknologierne, som har stor betydning for søgemaskineoptimeringen. Derfor er det vigtigt at komme hele vejen rundt og få udført et gennemgående ”sundhedstjek” af websitet.

Få styr på de basale tekniske udfordringer

Tekniske udfordringer kan forhindre dit websites mulighed for at blive placeret højt i de organiske søgeresultater. Det kan være få og meget simple indsatser, der skal til for at sikre øget synlighed på Google. Nedenfor har vi listet nogle af de vigtigste tekniske udfordringer, som du bør være særligt opmærksom på i forhold til tekniske SEO.

URL-struktur
Et websites URL-struktur er et undervurderet aspekt inden for SEO, men det har rent faktisk en stor betydning for indekseringen af dit website. Derfor bør du tjekke om dit websites URL-struktur opfylder følgende kriterier:

  • Brug af relevante søgeord
    Det er vigtigt at bruge relevante søgeord og adskille dem med en bindestreg.
  • Kort og præcist
    URL-adresserne bør være så korte og præcise som muligt.
  • Korrekt anvendelse af parametre
    Ved at definere kategori, mærke og produkt kan Google lettere forstå sidens kontekst.
  • Undgå Duplicate Content
    Google straffer websites, der har flere forskellige URL-adresser med det samme indhold.

Optimering af billeder
Billederne på dit website kan bidrage positivt til den samlede vurdering af websitet, hvis de er blevet optimeret ud fra Google retningslinjer. Google bruger både billedets filnavn og ALT Tag til at vurdere, hvor meget værdi og relevans siden har for brugerne. Derfor bør alle billeder på dit website have søgeordsoptimerede filnavne og ALT Tags.

Duplicate Content
Googles samlede vurdering af dit website påvirkes negativt, hvis det indeholder Duplicate Content. Dette gælder både sidernes titler, beskrivelser og selve brødteksterne. Derfor er det vigtigt, at alle sider enten er unikke eller har et Canonical Tag, der fører tilbage til den originale side, men bevarer linkværdien for de øvrige sider.

HTTP statuskoder
Når Google gennemgår dit website, genereres der HTTP statuskoder. Hvis koderne er status 200 eller 301, er alt, som det skal være på dit website. Statuskoderne 302 og 404 bør du derimod ændre hurtigst muligt for at skabe en bedre brugervenlighed og for at sikre, at værdien af indhold og links på siderne føres med videre. Status 302 er et midlertidigt redirect, der fører brugerne videre, men sidens linkværdi frafalder. Status 404 er en fejlside, der bør slettes helt eller føres videre til en tilsvarende side med et 301 redirect.

Få den rette hjælp til teknisk SEO

Teknisk SEO kan være lidt af en videnskab, og det er nødvendigt at holde et vågent øje på udviklingen af de forskellige SEO-indsatser, så der kan laves ændringer, der med garanti vil forbedre dit website.

Hos Adhost har vi mange års erfaring med teknisk SEO, og vi ved, hvordan vi kan sikre dig gode resultater med SEO i dag og fremover – uanset om dit website har en simpel eller mere kompleks opbygning.

Mobilvenlighed påvirker rangering direkte

Hvis dit website ikke er mobiloptimeret, risikerer du at miste gode placeringer

Læs mere

Mobilvenlighed påvirker rangering direkte

Hvis dine placeringer på Google er dalet, kan det skyldes, at dit website ikke er mobiloptimeret. Google har siden slutningen af april i år straffet websites, der ikke er mobilvenlige

Luk

Gennem de seneste år har der været kraftig stigning i brugen af mobile enheder. Trafik til websites fra mobile enheder er vokset med hele 62% siden 2014. Google implementerede derfor den 21. april i år en ny algoritme, der straffer websites, som ikke er mobilvenlige. Algoritmen gør, at søgeresultaterne for websites, der ikke er mobiloptimeret, bliver nedprioriteret. Dog gælder nedprioriteringen i søgeresultaterne kun for individuelle sider, hvilket gør, at det kun er de sider, som ikke er mobilvenlige, der bliver nedprioriteret. Algoritmen gælder kun for søgninger fra smartphones og ikke fra tablets – endnu.

mobilvenligt_website_model

Synlighed på Google er alfa omega
I gennemsnit kommer 95% af alle besøg fra søgemaskiner fra Google. Derfor er det utrolig vigtigt, at dit website er synligt i Googles resultater. Der er mange faktorer, der spiller ind, når Google vurderer dit websites mobilperformance. De to vigtigste faktorer, som Google analyserer på, er hastighed og brugervenlighed – to faktorer som naturligt går hånd i hånd, fordi et langsomt website ganske enkelt ikke er brugervenligt.

Brugernes signaler, eller mangel på samme, er vigtige for Google og tages derfor med i vurderingen af dit website. Hvis de besøgende vender hurtigt tilbage til søgeresultatsiden efter at have klikket på dit website, eller hvis brugerne slet ikke besøger dit website, påvirker det naturligvis din rangering negativt. Siden november 2014 har Google markeret mobilvenlige sites på søgeresultatsiden for søgninger fra en mobiltelefon. Den service gør, at brugere som søger fra en mobiltelefon nemt kan frasortere websites, der ikke er mobilvenlige. Det betyder, at hvis dit website ikke er mobilvenligt, er du en af dem, der bliver frasorteret.

Er dit website mobilvenligt?
Der er en række punkter, som du selv kan tjekke for at undgå, at Google diskvalificerer dit website som mobilvenligt.
– Er teksten på dit website læsbar, så brugeren ikke er nødt til at zoome for at læse indholdet?
– Vises hele websitets brede, så brugeren ikke skal slide til siderne for at se hele websitets brede?
– Er dine trykbare ikoner tydelige og nemme at tilgå?

Hjælp til selvhjælp – værktøjer
Google har udviklet værktøjet Test af mobilvenlighed, der hurtigt fortæller dig, om dit website er mobilvenligt.

Hvis du vil have et mere detaljeret overblik over, hvordan du kan forbedre dit websites performance, er Googles værktøj PageSpeed Insights meget brugbart. Værktøjet fortæller præcist, hvilke svagheder dit website har, og hvordan problemerne løses.

E-mailmarketing anno 2015

Kommuniker med dine kunder på en af de mest effektive og billige måder

Læs mere

E-mailmarketing anno 2015

Nyhedsmails er en af tidens mest effektive markedsføringskanaler. Det skyldes blandt andet, at det er enkelt, billigt og målbart

Luk

Hos Adhost følger vi hele tiden med i udviklingen inden for online marketing. Men på trods af, at der konstant dukker nye medier og tendenser op, er e-mailmarketing stadig et af vores fortrukne fokusområder.

Strategisk e-mailmarketing

For at styrke relationer til eksisterende og potentielle kunder, generere mere salg og øge trafikken til websitet er det nødvendigt at udarbejde en klar strategi for e-mailmarketing. Selv de dygtigste inden for e-mailmarketing må arbejde kontinuerligt på at skaffe nye abonnenter og forbedre de forskellige elementer i deres nyhedsmails.

Hos Adhost står vi klar til at hjælpe dig med at skabe en effektiv strategi for e-mailmarketing, der skaffer flere abonnenter og øger trafikken til dit website.

Fire retningslinjer, der styrker dine nyhedsmails

Fokuser altid på modtagerne
Udnyt dine indsamlede data fra andre markedsføringsindsatser til at undersøge helt præcist hvilke produkter, arrangementer, services og lignende, som abonnenterne er interesseret i.

Brug emnefeltet med omhu
De fleste af dine abonnenter modtager mange e-mails hver dag, som de hurtigt scanner og sorterer imellem. Emnefeltet skal derfor altid være kreativt, sælgende og opsigtsvækkende.

Lav tydelige CTA-knapper
Dine abonnenter må aldrig være i tvivl om, hvad de skal foretage sig, når de læser din e-mail. Anvend Call to Action til at gøre det nemt for abonnenterne at udføre den ønskede handling.

Skriv kort og præcist
De fleste internetbrugere læser ikke hele din tekst, de scanner den. Det samme er gældende ved e-mailmarketing. Skriv derfor kort, præcist og sælgende med fokus på Call to Action.

Få flere abonnenter ved hjælp af pop-ups

Som en del af din e-mailmarketing strategi kan du implementere pop-up-vinduer på dit website. Vores søsterselskab Conduze hjælper virksomheder med at lave unikke pop-ups med specifikke budskaber, der opfordrer de besøgende til at tilmelde sig nyhedsmails.

Conduze har blandt andet hjulpet det danske rejsebureau, Danski, med at skaffe flere abonnenter til deres nyhedsmails. Førhen anvendte Danski ikke e-mailmarketing til leadgenerering eller i salgsøjemed, men det gør de nu.

01_popup_se_konkurrence

Formålet med pop-up-vinduet har været at øge antallet af tilmeldinger til nyhedsmails ved at tilbyde unikke tilbud og mulighed for at vinde en skirejse.

Efter at Conduze’ pop-up leadbooster blev implementeret på websitet, steg antallet af tilmeldinger til Danskis nyhedsmails hurtigt. Indsatsen medførte, at 17% af alle nye tilmeldinger kom via pop-up-vinduet.

Ram plet med dine pop-ups

Få dine brugere til at interagere ved at bruge intelligente pop-ups

Læs mere

Ram plet med dine pop-ups

Pop-ups er en markedsføringsform, der ofte er hadet af brugere men elsket af markedsføringsfolk. Brug dine pop-ups til at servicere dine kunder frem for at genere dem med irrelevante informationer

Luk

I en fysisk butik forventer du, at personalet står til din rådighed og guider dig gennem dit køb – pop-ups bør gøre det samme for brugerne på dit website.

Sørg for at have brugerens behov og adfærd i fokus, når du udtænker din pop-up strategi. Pop-ups bør skabe interaktion og skal derfor designes, så de tilbyder kunderne support, giver et lille skub til at færdiggøre en handel eller opfordrer til at tage kontakt.

Intelligente pop-ups

Få dine brugere til at interagere gennem intelligente pop-ups og styrk konverteringsraten for dine besøgende. Intelligente pop-ups kan målrettes brugernes adfærd og derved differentieres til forskellige kundegrupper. Herved engageres kunderne til interaktion på det helt rette tidspunkt.

Det er vigtigt, at dine brugeres adfærd er i fokus, når du udtænker en pop-up strategi. Når pop-ups tilpasses brugernes adfærd, kan de kombineres med ydelser, tilbud eller opfordring til kontakt, der rammer plet i forhold til deres behov.

Conduze

Conduze har udviklet en unik pop-up builder, hvor du nemt kan opbygge intelligente pop-ups med specifikke budskaber, der er målrettet dine brugeres adfærd og indbyder til interaktion. Det giver dig mulighed for at formulere klare differentierede budskaber, der konverterer.

Der er stor forskel på, hvordan brugernes færden på dit website er, hvor mange gange de har besøgt siden, og fra hvilken kilde de kommer. Med Conduzes værktøjer bliver det nemt at gennemskue, hvordan dine pop-up indsatser skal udformes, og hvordan de forskellige indsatser performer.

Placering af pop-ups

Placeringen af pop-ups er mindst lige så vigtig, som differentierede budskabet er. Dine pop-ups må ikke være forstyrrende for brugernes færden på dit website og skal nemt kunne lukkes ned igen. Det er en fordel, når pop-ups er styret af cookies, så brugerne ikke skal eksponeres flere gange for en pop-up, som de har lukket ned en gang.

Resultater af intelligente pop-ups

Vores kunder har haft stor gavn af intelligente pop-up indsatser. Nedenfor kan du se et par eksempler på, hvad intelligente pop-ups kan bruges til.

 

dyrernesbutik_popup

Tilmeldinger til nyhedsbreve

Vi har blandt andet hjulpet Dyrenes Butik med at få flere nyhedsbrevstilmeldinger gennem intelligent pop-up. Indsatsen har givet Dyrenes Butiks omkring 200 flere tilmeldinger per måned. Nyhedsbrevene står for omkring 15% af salget i webshoppen, så det har givet stor økonomisk gevinst for Dyrenes Butik.

 

02_køberkartotek_popup

Tilmeldinger til køberkartotek

Med intelligent pop-up har vi hjulpet ejendomsmæglerfirmaet Thorkild Kristensen til at generere flere tilmeldinger til deres køberkartotek. Indsatsen har gjort, at der er 30% flere, som skriver sig op i køberkartoteket om måneden – 60% af dem ender som kunder.

 

00024_AaM_PopUp_800x500

Salgsvurderinger

Aarhus Mæglerne har brugt intelligent pop-up til at få flere brugere til at kontakte dem for en salgsvurdering. De høster nu op imod ti salgsvurderinger mere om måneden, hvoraf syv bliver til kunder.

Ti fokusområder for effektiv SEO

God SEO kræver struktur og gennemtænkte indsatser.
Læs vores ti råd

Læs mere

Ti fokusområder for effektiv SEO

Google har fokus på at eliminere spam og forbedre brugeroplevelsen gennem bedre indhold. Derfor er det vigtigere end nogensinde, at du bruger tid på at gøre dit indhold interessant og unikt

Luk

 

1) Indhold kræver mere dybde og flere detaljer end hidtil

Der var engang, hvor det var nok at producere indhold på omkring 500 ord et par gange om ugen for at opnå gode resultater i de organiske søgeresultater. Gode tekster af høj kvalitet har stadig værdi, men vi vurderer, at længere artikler på 2500-7000 ord fremadrettet vil skabe endnu mere værdi.

2) Differentieret indhold hjælper med at skabe interesse

Det er vigtigt, at du er allestedsnærværende og gør, hvad du kan for at snige dig uden om støj fra dine konkurrenter. For at gøre dig synlig, er det nødvendigt at skabe indhold, som er interessant og fangende for din målgruppe. Det er en stor fordel at skabe differentieret indhold, som er tilgængeligt på flere forskellige platforme.

3) Vær en troværdig afsender

Det er ikke kvaliteten af en enkelt SEO indsats, som har betydning for din synlighed, det er det totale indtryk af alle dine indsatser. Google er blevet meget bedre end tidligere til at analysere det indhold, du lægger op. Derfor er det vigtigt, at du viser Google, at du er kvalificeret til at udtrykke dig om de emner, som dit indhold omhandler.

Sørg for at etablere autoritet ved at skabe indhold, som dine brugere uopfordret får lyst til at dele. Rangeringen af nyt indhold bliver blandt andet vurderet ud fra, hvordan brugerne på de sociale medier interagerer – hvor frekvent du poster indhold, og hvor god kvaliteten er af de sider, som du linker til, er.

4) Det er vigtigt at kvaliteten af links er høj

Hidtil har det været nok at være grundig med sin linkbuilding, men i dag er det ikke helt så simpelt at få en god linkprofil. Det skyldes, at Google løbende udvikler nye og mere avancerede justeringer med henblik på at kunne måle kvaliteten af links og samtidig forhindre link-spammere.

Alt fra betalte advertorials til private blognetværk vil fortsat være vigtige elementer i krigen mod spam. Det betyder, at der ikke alene bør tages et retrospektivt blik på linkprofiler, men at virksomheder i stedet bør lave en strategi med fokus på opfindsomhed og Googles retningslinjer.

Grundet Googles mere nuancerede blik på links i dag i modsætning til førhen, er de gode links vigtigere end nogensinde før. Med en konkret plan for den fremtidige opbygning af links, er det muligt at opbygge en stærk linkprofil.

5) Skab værdi gennem afvekslende indhold

Et af de områder som blev ramt af Googles opdatering Penguin var sider, der var overoptimeret i forhold til ankertekster.

Hvis mere end 30% af dine ankertekster er identiske, kan Google gennemskue, at du aktivt prøver at manipulere dig til bedre søgeresultater. Derfor er der vigtigt, at du fremadrettet er opmærksom på at linke ud fra et organisk perspektiv.

6) Gode designs har stor betydning for din konvertering

Gode designs har stor betydning for brugeroplevelsen på dit website. Flotte gennemtænkte designs viser professionalisme, og brugerne får indtryk af, at din virksomhed er legitim og struktureret.

Derudover kan gode designs være til stor hjælp i forhold til konverteringer. Med et godt og struktureret design er du med til at bestemme, i hvilken retning dine besøgende skal for at blive omdannet til aktive brugere. Det er en fordel at splitteste dit indhold for at sikre, at det performer og konverterer optimalt.

7) Del dit indhold på blogs og fora

En af de mest populære og effektive måder at linkbuilde på i dag er, at dele opslag på fora og blogs. Det er en god måde at kultivere forhold til andre i branchen på og nå ud til nye brugere. Dog forudser vi, at Google vil indføre stigende kontrol af denne markedsføringsmetode, og derfor skal du være omhyggelig, når du fremover bruger denne metode.

8) Sociale medier

De sociale medier er kommet for at blive og er gode kanaler for markedsføring. Med implementeringen af Google Plus for to år siden blev det tydeliggjort, at sociale medier i stigende grad er blevet vigtige at bruge i din markedsføring.

Derfor det er ekstremt vigtigt, at du holder fokus på indholdsoptimering af din tilstedeværelse på de sociale medier.

9) Et mobilvenligt website er alfa omega

Op imod 80% af brugerne på nettet anvender smartphones til at søge på. Derfor er det endnu vigtigere end hidtil, at dit website er mobilvenligt, og at det loader hurtigt. Mere end 40% af brugerne vil forlade dit website med det samme, hvis det ikke er tilpasset deres mobiltelefon. Derudover vil din placering på Google falde markant. Det skyldes, at Google har ændret sin søge-algoritme på mobiltelefoner. Det betyder, at hjemmesider som ikke er optimeret til mobil bliver nedprioriteret i søgeresultaterne og overhalet af de hjemmesider, som er mobilvenlige.

10) SEO bliver mere og mere strategisk

Det er blevet mindre værd end tidligere at bygge links op og skrive specifikke koder. Fremover skal du fokusere på metoder, som er mere langsigtede. Lav en indholdsstrategi, en linkbuilding strategi og en strategi for brugen af de sociale medier. Når du har en sund strategi for, hvordan du vil bruge disse tre, har du et stærkt fundamentet for, hvordan din hjemmeside skal bygges op for at opnå en stærk performance på søgemaskinerne.

Øg effekten af SEO

SEO dækker over mange discipliner, som er under konstant udvikling

Læs mere

Øg effekten af SEO

Søgemaskineoptimering dækker over mange discipliner, som er under konstant udvikling. Derfor kan det være udfordrende at holde sig opdateret på nye tendenser

Luk

Det er spændende at arbejde med SEO, men det kræver hårdt arbejde at følge med i udviklingen, som går lynende stærkt. Her er vores bud på, hvad virksomheder specielt skal holde fokus på for at øge effektiviteten af SEO-indsatser.

Skærpet konkurrence om førstepladsen
Flere og flere virksomheder har fået øjnene op for at skabe god ROI gennem SEO. Det betyder, at konkurrencen hele tiden bliver skærpet, og at virksomheder skal holde sig opdaterede for at beholde sin gode placering på Google.

Intensiveret konkurrence betyder, at der opstår et øget behov for kompetent rådgivning inden for søgemaskineoptimering. De stærkeste og mest relevante links bliver flere penge værd, og der skal skarpe tekstforfattere til for at skabe større værdi med semantisk korrekte og engagerede tekster til virksomhedernes websites.

Alle kanaler bør optimeres
Lynhurtige internetforbindelser tillader virksomheder at bruge billeder og videoer som aldrig før. Det betyder, at der ikke længere kan sættes lighedstegn mellem indhold på et website og tekst.

Kunder har forskellige behov, når de søger information på et website. Nogen kunder foretrækker at læse indhold, mens andre hellere vil inspireres gennem visuel kommunikation. Det er ligeledes forskelligt, hvordan virksomheder bedst præsenterer sin branche, hvilket giver udfordringer i forhold til søgemaskineoptimering. Googles robotter kan for eksempel ikke indeksere og rangere en video på samme måde som med en tekst. Virksomheder bør derfor bruge tid på at sikre SEO-venlig hosting, bruge alt-tags på billeder og udfylde htlm-tags korrekt. Det kan være en stor fordel at rådføre sig med SEO-specialister for at opnå de bedste resultater.

Fokus på linkbuilding
Gennem de seneste år har linkbuilding udviklet sig markant. Tidligere gav et forkert link blot ingen værdi – i dag kan forkerte links direkte skade et websites placering. Af denne grund er det meget vigtigt at være omhyggelig med linkbuinding.

Linkbuilding er enormt effektivt, hvis relevante links rettes mod de rigtige sider. Derfor er det en stor fordel for virksomheder at sætte sig grundigt ind i, hvordan linkbuilding virker eller søge professionel rådgivning for at sikre sig, at resultatet af linkbuilding bliver så effektiv og relevant som muligt.

Boost dit salg med Google Shopping Ads

Promover dine produkter gennem effektiv Google Shopping Ads

Læs mere

Boost dit salg med Google Shopping Ads

Google Shopping Ads giver virksomheder mulighed for at promovere deres produkter med et billede og et direkte link til et specifikt produkt

Luk

Google Shopping Ads er en udvidelse af AdWords annoncering. Det er en målrettet annonceringsform, som skaber større opmærksomhed og langt mere kontrol over de forskellige kampagner. Det giver virksomheder mulighed for at tiltrække potentielle kunder ved hjælp af billeder, priser og direkte links.

Højere konverteringsfrekvens end traditionelle PLA
Den nye og forbedret udgave af Product Listing Ads gør det nemt og billigt at få flere besøgende direkte ind på en webshop og til det produkt, som der er blevet søgt efter på Google. Det betyder en langt højere konverteringsfrekvens end ved de traditionelle Product Listing Ads og bannerannoncering.

Google Shopping Ads er en af de bedste og billigste annonceringsformer. Dette skyldes blandt andet de relativt lave klikpriser, at salget boostes væsentligt, samt at brugerne ved helt præcist, hvad det er, de klikker sig ind på, da både prisen og et billede af produktet angives i annoncen.

Opsætning af Google Shopping Ads

      • Start med at opsætte et produktfeed, som hver dag henter de rette data i forhold til billeder, tekster og priser
      • Dernæst skal produktfeedet sættes op via en Google Merchant konto
      • Når produktfeedet er godkendt og Google Shopping kampagnerne opsat, er det muligt at angive et dagligt maxbudget og klikpris for hver kampagne
    • Efter et par uger har du det fulde overblik over, hvilke produkter der konverterer, og hvilke der ikke gør

Automatisk opdatering af Google produktfeed
Google produktfeed bruges til at danne et data feed med alle produkter i en webshop. Derved oprettes lister med produktoplysninger, der bruges til at vise dynamiske annoncer og annoncer med produktinformation. Produktfeedet vil derfor løbende blive opdateret automatisk, alt efter hvordan produktsortimentet ændrer sig.

Ud fra listerne med produktoplysninger til hver enkelt produkt, vil der automatisk blive lavet en passende annonce. Annoncen vises på Google ved søgninger, der er relevante for produktet.

Få hjælp til opsætning og vedligeholdelse
Har du behov for hjælp til opsætning eller optimering af dine Google Shopping Ads, er du altid velkommen til at kontakte en konsulent hos Adhost. Vi har den rette erfaring, når det gælder om at skabe resultater med Google Shopping Ads.

Intelligent Call Tracking

Hvilke kilder kommer dine opkald fra? Få værdifuld indsigt med Call Tracking

Læs mere

Intelligent Call Tracking

Er du klar over hvilke kilder dine opkald kommer fra? Hvis ikke, går du allerede glip af værdifuld indsigt, der kan benyttes til at optimere din virksomheds konverteringsevne

Luk

Call tracking giver virksomheder det fulde overblik over alle indgående opkald fra online aktiviteter som SEO og AdWords annoncering. Derved kan virksomheder hurtigt indsamle helt præcise data fra potentielle kunder og spore alle opkald tilbage til kilden.

Hvad får potentielle kunder til at ringe?
En af de måder potentielle kunder foretrækker at komme i kontakt med virksomheder på, er ved at foretage et opkald. Derfor er det vigtigt, at undersøge præcist hvad det er, som får dem til at ringe, og ikke mindst hvilke kilder opkaldene kommer fra.

Ved hjælp af effektiv call tracking kan virksomheder målrette deres online marketing indsatser ved at fokusere på de kilder, der kommer flest opkald fra, samt hvilke tilbud og budskaber, som får folk til at ringe.

Formålet med call tracking
Call tracking giver virksomheder mange fordele i forbindelse med optimering af online marketing indsatser. Det giver blandt andet større indsigt i brugeradfærd, mere præcise data, information om indgående opkald, samt viden om hvilke trafikkilder, der genererer flest opkald.

På baggrund af den indsamlede data kan virksomheder omsætte besøgende til kunder og lave nye investeringer, der sikrer et forbedret ROI.

Intelligent call tracking software
Vores søsterselskab Conduze giver virksomheder mulighed for at designe pop-ups, spore opkald og målrette annoncering.

Conduze samarbejder med små og store virksomheder om at skabe stærke strategier for call tracking, der sikrer resultater på bundlinjen. Desuden får virksomheder mulighed for at designe intelligente pop-ups, der er tilpasset målgruppen og opfordrer til interaktion.

Vil du høre mere om en løsning fra Conduze?
Lad Conduze hjælpe dig godt i gang med call tracking, så du kan få en unik indsigt i alle opkald til din virksomhed. Lige nu kan Conduze tilbyde en gratis prøveperiode på 14 dage, så du kan få en idé om, hvor stor betydning call tracking har for optimeringen af din markedsføring.

Vil du vide mere om dine muligheder for optimering og målretning af din markedsføring, eller har du spørgsmål vedrørende call tracking? Så besøg Conduze som tilbyder en løsning til ethvert behov.

Målrettet AdWords annoncering

Optimer din AdWords annoncering gennem optimering af Adwords annoncer

Læs mere

Målrettet AdWords annoncering

AdWords annoncering er uden tvivl en af de mest effektive former for online annoncering. Det gør virksomheder synlige på nettet og tiltrækker relevant trafik

Luk

Ved opsætning af Google AdWords kampagner er det vigtigt, at kampagnerne planlægges ud fra virksomhedens værdier og kundernes behov. Derfor bør det overvejes grundigt, hvad der forventes at opnå med AdWords annoncering, så budskaberne kan tilpasses herefter.

AdWords step by step
Start med at stille dig selv følgende spørgsmål:

      • Hvad vil jeg opnå med kampagnerne?
      • Hvor stort et beløb vil jeg bruge om måneden?
      • Hvilken målgruppe ønsker jeg at ramme med kampagnerne?
    • Hvordan adskiller jeg mig fra konkurrenterne?

Det næste skridt er at opsætte et mål for hver enkel kampagne. Her er det en fordel at opdele kampagnerne i temaer eller bestemte produktlinjer. Når temaerne skal vælges, er det er afgørende, at du hele tiden har din målgruppe i tankerne, og at lokalisationen tilpasses til det område, hvor du udbyder din service, for at annonceringen kan give de bedste resultater.

Herefter skal hver kampagne opdeles i forskellige annoncegrupper for at skabe fokus og enkelthed. Hver annoncegruppe bør ligeledes have et fælles tema, som kan være et enkelt produkt eller en service, så kampagnerne målrettes ud fra kundernes interesser og behov.

Når du til sidst skal udfylde de tre korte linjer i annoncen, er det vigtigt, at have fokus på nogle helt skarpe budskaber. Det er ofte en god idé at fortælle om et specifikt tilbud, der er tilpasset målgruppen, for at fange potentielle kunders opmærksomhed.

Opnå høj konvertering med de rette søgeord
Valget af søgeord har stor betydning for, hvordan dine kampagner vil performe, samt om potentielle kunder har nemt ved at finde dit website. Fokusér enten på et bestemt søgeord eller en kombination af søgeord i dine kampagner, men sørg for at du ikke laver søgeordssætninger på mere end tre ord, da to eller tre ord oftest giver de mest præcise resultater.

For at sikre høj konvertering, relevant trafik og lave omkostninger, er det nødvendigt at fokusere på, hvad der er størst sandsynlighed for, at brugerne søger på. Det er dog en god idé ikke at vælge alt for oplagte søgeord, da konkurrencen og klikprisen ofte er meget høj. Derfor bør du se bort fra de brede varegrupper, som mange søger på og i stedet fokusere på specifikke produkter, som leder brugerne direkte videre til et køb.

Har du behov for sparring?
Uanset om du har behov for hjælp til opstart eller til generel optimering af dine AdWords kampagner, står vi hos Adhost klar med rådgivning, der sikrer din virksomhed det størst mulige afkast af annonceringsinvesteringer.

Landing page-optimering

Gør besøgende til betalende kunder gennem landing page optimering

Læs mere

Landing page-optimering

Landing page-optimering handler om at gøre landing pages så effektive som muligt, så de konverterer flest muligt besøgende til betalende kunder eller aktive brugere

Luk

En landing page er den første side, som en potentiel kunde rammer på et website. Besøgende bruger i gennemsnit otte sekunder på at vurdere, om de er endt det rigtige sted. Derfor er det enormt vigtigt at have gennemtænkt sine landing pages, så de indbyder til interaktion. Desto flere handlinger på et website desto bedre ROI for virksomheden.

Styr kundens beslutningsproces
Den optimale landing page er nem og overskuelig. Det skal være attraktivt for den besøgende at tage i mod det, der udbydes på websitet. En landing page skal indbyde og guide besøgende gennem deres beslutningsproces. Beslutningsprocessen sker selvfølgelig i hovedet på brugeren, men med den rette landing page kan virksomheder påvirke processen og forhåbentligt konvertere besøgende til betalende kunder eller aktive brugere.

Opstil et klart mål for din landing page
Optimering af landing pages er ikke gætteri, det kræver grundig analyse at tilpasse de rette elementer, for at det giver gode resultater.

Et godt sted at starte sin optimering er på de sider, som har en høj bounce rate. Virksomheder finder ud af hvilke landing pages, der bouncer højest ved at analysere dem på sin Google Analytics konto.

Kontroller, hvor brugeren lander
Send aldrig brugeren til forsiden – send altid brugeren til en unik landing page.   Det er vigtigt at sørge for at det første, der møder den besøgende fra en annonce, handler om det, som annoncen kommunikerede, så det er tydeligt for den besøgende, at vedkommende er landet det rette sted.

Seks hurtige:

      • Bekræft over for de besøgende, at de er landet det rigtige sted
      • Få den besøgende til at føle sig velkommen – websitet skal være indbydende og have en enkel opsætning
      • Fortæl den besøgende om fordelene ved at handle på websitet – stærk værdisætning
      • Gør det enkelt at tilføje produkter til en synlig kurv og sørg for, at beskrivelsen af produkterne er fyldestgørende men simple at læse
      • Gør altid brugeren opmærksom på eventuelle ekstragebyrer, hvor meget der er købt for, og hvad totalprisen er. Brugere der bliver overraskede over gebyrer forlader siden
    • Sørg for at det er naturligt og nemt at navigere på websitet – et naturligt flow hjælper besøgende nemt videre

Overvåg ændringer
Det er vigtigt at holde øje med om de forbedringer, der er lavet på en landing page, virker efter hensigten. Brug Google Analytics til at identificere brugernes adfærd og find ud af præcist hvor brugerne forlader siden.

Når der bliver lavet en ændring på en landing page, kan det være en fordel at teste ændringen ved at foretage en splittest. En splittest tester ændringer ved at sammenligne en ny side med en gammel. De besøgende fordeles fifty fifty på siderne – på den måde klargøres det hvilken af siderne, der klarer sig bedst.

SEO skaber synlighed

Skab bedre synlighed gennem SEO. Skriv tekster som søgemaskinerne kan lide

Læs mere

SEO skaber synlighed

SEO skaber bedre synlighed på nettet. SEO står for Search Engine Optimization og er betegnelsen for det at optimere websites placering på søgemaskiner som Google, Bing og Yahoo

Luk

Når vi arbejder med SEO, tilretter og optimerer vi websites, så de indeholder de elementer, som vi ved, at søgemaskiner foretrækker. Resultatet af god SEO er, at dit websites placering på for eksempel Google bliver forbedret markant.

Vi følger hele tiden med i, hvilken effekt vores SEO har. Det gør, at vi kan tilpasse indsatsen løbende og dermed skabe de bedste resultater for vores kunder.

Søgemaskineoptimering der skaber trafik
Søgemaskinerne sorterer resultaterne ud fra hvor meget relevans, hver enkelt side har i forhold til søgeordet, samt hvor høj en værdi den pågældende side har for brugerne. Det er vigtigt at gøre søgeresultaterne så relevante for brugerne som muligt, for at skabe mere trafik og større indtjening. Kunsten er derfor en vedvarende optimering af de forskellige sider, så de forbliver relevante og betydningsfulde for søgemaskinerne.

SEO skal være gennemtænkt
Når vi skriver SEO-tekster, går vi op i, at alle tekster er velformulerede og giver mening. Det er os, der skaber linket mellem internetbrugerens søgning og din virksomheds hjemmeside.

Søgemaskinerne er smarte og gennemskuer, hvis et søgeord er skambrugt. Er et søgeord skrevet for frekvent i både tekst, page title og meta description, risikerer vi, at siden slet ikke bliver vist. Derfor sørger vi altid for, at holde os på god jord med både søgemaskinerne og internetbrugerne, som ligeledes finder det påfaldende og forvirrende, hvis teksten indeholder det samme ord for mange gange.

Udvælg de rette søgeord
Først og fremmest er det nødvendigt at fokusere på hvilke behov, du ønsker at dække hos dine kunder. Har du mange konkurrenter, som alle kæmper om de samme søgeord, er det sværere at komme helt til tops, mens nichemarkederne med mere specifikke søgeord har lettere ved at få en god placering.

Anvender du et søgeord med høj konkurrence, kan det være en fordel at lave en søgeordssætning. Med en søgeordssætning menes der, hvad brugerne kan tænkes at skrive i søgefeltet og derfor ikke nødvendigvis en helstøbt sætning, som skal skrives med samme rækkefølge i teksten. I stedet for eksempelvis blot at fokusere på Elektriker, kan du fokusere på Elektriker Aarhus. Derved laves en geografisk indsnævring, som sikrer brugerne de mest relevante søgeresultater i Aarhus.

Behov for sparring?
Hos Adhost hjælper vi dig hele vejen med effektiv søgemaskineoptimering af din hjemmeside. Vi udfører grundige søgeordsanalyser, skriver velformulerede og brugervenlige tekster, og så sørger vi for løbende optimering, så din hjemmeside kan forblive højt placeret på søgemaskinerne, skabe mere trafik og forvandle besøgende til kunder.